Goed verhaal Cosmar.
Maar toch begrijp ik het niet helemaal.
Je project is niet uit de verzekering geweest, oké, maar wel aangepast naar brand en diefstal.
Was je motor hiervoor WA+ casco verzekerd ?? (voorheen All Risk)
In het verhaal van de oldtimer hierboven begrijp ik het wel.
Deze was WA+casco + taxatie en dan staat de waarde van de auto een paar jaar vast voor de verzekeringsmaatschappij, ook bij WA + brand en diefstal.
In jouw geval is er geen taxatie en bij brand of diefstal en is de waarde 0,- (oud ijzerprijs) dus wat was je beweegreden om dit zo te doen??
Voor een hele mooie CX is het best wel handig om deze te laten taxeren en dan een WA+ verzekering af te sluiten. Zonder taxatie heeft dit volgens mij geen zin, weinig waarde meer na brand t.o.v. de extra verzekeringspremie.
Maar bij een aanrijding door een derde staat bij taxatie ook de waarde van de motor vast.
Ik overweeg dit nog bij de Dragstar te gaan doen, best nog een behoorlijke taxatiewaarde.
Nu heb ik 9 jaar de minimale WA premie betaald en zeker 3000,- bespaart op de verzekering
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'