Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vacuüm gestuurd benzinekraan vraagje

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver GL5
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 feb. 2014 14:15 
Hallo,
mijn motor heeft volgend tikje en ik wilde graag weten of iemand dat herkend voordat ik van alles ga lopen 'slopen'.

Na langere stalling start mijn motor heel slecht, moet behoorlijk lang doorstarten.
Daarna geen problemen totdat de stalling te lang duurt.

De benzine uit de carburateurs is dan allang weer verdampt.
Volgens mij geeft de vacuüm gestuurde benzinekraan dan te weinig of te langzaam de benzine door.
Als ik de motor dagen achter elkaar gebruik, is het tik en lopen en heb ik verder geen problemen.

Alvast bedankt voor de info.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 feb. 2014 14:40 
Dus niets aan de hand!
Ja, dat "probleem" kennen we bijna allemaal.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver GL5
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 feb. 2014 14:52 
Oké.

Dat is dus een nadeel van het vacuüm systeem?
Op zich niet zo'n ramp, maar de startmotor en accu krijgen het zoveel te verduren.
Nu pak ik af en toe de startpilot maar dat is ook geen vriendelijk goedje.

Iemand nog een andere oplossing.
'Ziekenhuisspuitje' aan het vacuüm gedeelte?

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 feb. 2014 14:58 
Ik zet de kraan bijna nooit dicht, heb je ook geen last van aanslag in je vlotterkamers. En de vlotternaalden blijven ook nat.
En zo wel zet ik hem een 15 minuten van te voren open, zitten je vlotterkamers ook weer vol.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 feb. 2014 15:05 
15 min had ik al wel eens geprobeerd, zal is kijken wat er gebeurt als ik hem langer laat openstaan.

Anders ook maar vaker open laten staan.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 feb. 2014 15:16 
@GL5 op de vacuumkraan zit ook een pri stand
dan loopt de benzine gewoon door ongeacht of er vacuum is of niet
dus na stilstand eerst het kraantje op de pri stand
half uurtje voor het starten daarna weer gewoon zetten om te voorkomen dat je tank leegloopt bij een stilstaande motor
gr Arnold

Schrijver GL5
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 feb. 2014 15:32 
Op mijn kraantje heb ik een off, res en on keuze, geen pri.
Of de res moet een 'pri' functie hebben.

Het viel me wel op dat mijn 'sloop' motor sneller start.
Naast de naked GL500D heb ik voor onderdelen een interstate gekocht.
Dat apparaat had een behoorlijke tijd stil gestaan. wilde niet starten door denk ik een aard probleempje.
Dikke auto accu aan gehangen en ding sloeg behoorlijk snel aan.

Toen begon ik wel extra te twijfelen aan het kraantje van de naked.
Beide zijn eigenlijk nog nette motoren, maar van die twee kun je één hele goede maken.

Maar ik moet oppassen dat ik straks niet weer een hoop motoren heb staan ..

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 28 feb. 2014 16:42 | Aangepast door: MAST 
Je zou kunnen kijken of je de ontluchting van de carburateurs ( aan de achterkant) dicht kan zetten. Het verdampen van de vluchtige stoffen uit de benzine gaat dan niet zo snel en het starten na een iets langere tijd stilstand zou sneller moeten gaan. Zie het plaatje: Ontluchting
Als je een acceleratiepompje op je carburateur hebt, kan je, voor je gaat starten, een keer vol gas geven.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver GL5
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 feb. 2014 17:50 
Volgas ed heb ik reeds geprobeerd.
Ik ga eens kijken hoe de situatie is met het ontluchting systeem.
Maar afdichten?
Dan loop je toch risico dat bij een 'lege vlotter kamer' de benzine er moeilijker inloopt?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 feb. 2014 18:17 
Even zo maar wat ik een paar weken geleden had
de ontlucht-tings slangen van de vlotter kamers van mijn suzuki 750 zaten verstopt door de stilstand deze winter hij startte redelijk snel maar als ik gas gaf smoorde hij kreeg dus te langzaam benzine omdat de ontluchtingsslangen verstopt zaten

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 feb. 2014 18:53 
Oplossing vacuumkraan
Haal de tank van de motor en leg hem op zijn kant met de vacuumkraan
Naar boven.
Aan de zijkant van de kraan zit een plaatje draai de schroefjes er uit maar hou het plaatje vast
Er zit een veer achter .
Zet de veer aan de ander kant van het membraam en bouw alles weer dicht.
En de kraan sluit niet meer af als de motor stopt.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver GL5
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 feb. 2014 19:11 
Ik ga even kijken of er ergens een obstructie zit, waardoor de kraan te weinig doorlaat.
Anders monteer ik de kraan van de sloper.
Als dat niets oplevert dan bypass ik het vacuüm systeem.

Bedankt allen voor jullie berichten.

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 28 feb. 2014 19:48 
Er is ook nog ontluchting via de overlooppijpjes van de vlotterkamers.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver GL5
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 28 feb. 2014 20:03 
Die was ik vergeten ...

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 maart 2014 01:05 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Mijn Custom had zo'n kraan (Canadees), membraam kapot en een gewone kraan er op.(0ntluchtingslang afdoppen met schroef) Nooit meer gedonder gehad.
brinkCX heeft zijn (nu mijn) interstate verbouwd en het slangetje achterom doorverbonden. Hoe?, Waarom? Frans mag het weten........

Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vacuüm gestuurd benzinekraan vraagje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven