Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

CX650 e Showroom 41

Schrijver Lammert
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 april 2014 16:14 
Hoy, heb mijn CX te koop. is van '83.
Motortje draait goed, alleen rookt een beetje boel. Waterpomp lekkage? Witte/grijze rook.
Heeft een nieuwe nokkenas ketting en geleiders. Banden,remmen wielen,aandrijving, generator en dynamo in goede staat.
Starten en lopen.

CX650E

Reacties.
Groeten Lammert

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 4 april 2014 16:20 
Witte/grijze rook: lekke koppakking.
Hoe ziet de koelvloeistof eruit?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 april 2014 17:41 
Mast,
In veel gevallen zie je niets aan de koelvloeistof,
Deze komt niet in verbinding met met de olie. Hij slaat door direct naar de verbrandings kamer.
Witte rook is echt de koelvloeistof die verbrand.

Even op temperateur laten komen, en de radiateurdop los nemen, en op het moment dat je gas geeft, heb je een Fontijn.
Ik heb al vele 650 blokken gedaan.
Een stuk of 30 denk ik alleen al met dit probleem.
Het komt steeds meer en meer voor.

Echter beschrijft hij,,,,, starten en lopen. Dat kan ik dan weer niet rijmen met zijn verhaal. Ik heb vaak gezien dat er waterslag was, of de bougie nat. Krijg je een knal in de uitlaat.

Het kan ook een hoog olie verbuik zijn. Luchtfilter is dan vaak ook vet, en het verbuik gaat naar 1 op 16. Starten, ja dat doen ze danjuist wel goed.

Dus, ja zeg het maar, ik kijk of het koelvloeistof nivo daald, en dan weten we genoeg.

Mochten er vragen zijn over koppakingen en of zuigeveren, mail maar voor een prijs opgave.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Lammert
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 april 2014 12:54 
Update.

Heb hem nog ff gecontroleerd. Vloeistof niveau nog goed en schoon. Radiateur dop eraf gehad, gasgeven, geen gebubbel. Olie peil gecontroleerd, zat een beetje teveel in. Er wat uit gehaald en rookt nu minder. Eigenlijk nog teveel.
De voorpoten zijn ook gereviseerd,dus als nieuw. Olie verbruik had ie al. ca 1 liter op de 1000/1500 km. Hij staat al een 3 jaar stil en hij mag weg. Zit nog steeds in de verzekering en belasting, als old timer. De linker zijpaneel is beschadigd,Tank ook wat beschadigd niet zichtbaar onder zadel.
Voor de liefhebber, loop of sloop.
Doe es een bod, of kom een keer kijken.

Schrijver Lammert
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 april 2014 12:56 
contact aanvulling
Je kan me mailen of bellen 0610506487
Lammert

Schrijver Arthurr
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 mei 2014 16:11 
Hallo Lammert,

Ik kan niet zo vinden waar ik je kan mailen, heb wel intresse. Kan je mij een prijsindicatie geven?

Groeten,
Arthur

Schrijver Lammert
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 mei 2014 21:08 
Ik had een 300 euries in gedachte.
Ben een weekje afwezig . 26 mei ben ik weer boven water.
Een beetje trage reactie, maar ben op mijn manier harstikke druk met voorbereidingen. Vrijdag de lucht in naar Gambia.

Wat laat maar de hartelijke groeten.
Lammert Regio Dwingeloo

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 CX650 e Showroom 41

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven