Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

remlichtschakelaar achter met veer

 
Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2014 00:20 
collegarijders,
waar kan ik nog een remlichtschakelaar achter met lange veer krijgen?
Dit wordt al moeilijk hier in de buurt.
Ik kan evt ook per bank betalen als iemand ze nieuw kan leveren. dit dus voor cx 500 a model, gr norby.
nb

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 mei 2014 01:10 
Bijna alles is nog nieuw te krijgen Norby. De remlichtschakelaar is hier nog te krijgen: https://www.davidsilverspares.co.uk/CX500A-1980/part_16611/

Maar istie helemaal stuk of gaatie gewoon zwaar en stroef? Je kunt hem namelijk gewoon demonteren en reinigen met remmenreiniger en de contacten opschuren met een stukje schuurpapier. Meestal krijg ik ze dan weer als nieuw!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2014 07:24 
Remlichtschakelaar is nog gewoon te koop. Ik heb er vorig jaar, of is 't al weer twee jaar geleden? ook twee besteld. Eentje voor de Zwarte Zwerver, en de ander voor de Rode Rakker. Enige probleem was dat de aansluitdraden te kort waren. Maar een soldeerbout loste die uitdaging ook weer op. Ik weet alleen even niet uit 't hoofd of het nu Roukema of CMS was, waar ik de schakelaartjes vandaan haalde.

Harmony,
Hans.
( die ook wel eens wat aanpast )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 mei 2014 09:33 
Hallo Norby,

een achterlicht schakelaar kost zo rond de 10 euro op Ebay..

gr. dirk

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 mei 2014 10:19 
cms weet ik maar het gaat ook om die veer, die hebben ze niet. david silver liever niet helemaal uit engeland, roukama heeft ze niet. kan ik die veer ook waar ergens zo los kopen? gr norbert.
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 20 mei 2014 11:34 
Norbert, die veren worden door Honda niet meer geleverd, maar op een Amerikaanse? site staat dat ze nog leverbaar zijn. KLIK
Anders zal je moeten zoeken bij een ijzerwaren zaak oid en een bestaande veer iets aanpassen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 mei 2014 12:46 | Aangepast door: sieds 
Wil je een universele remlichtschakelaar Norbert??

Ik heb deze remlichtschakelaar met lange veer gekocht voor 6,- voor de BSA die helemaal geen remlicht heeft.
Moet steeds op de ouderwetse manier met mijn hand zwaaien
Ik wil hem wel halen en opsturen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 mei 2014 14:31 
Sieds, die BSA is toch om te rijden? Een remlichtschakelaar is dus overbodig, daarom zat die er natuurlijk niet op
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver norby
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 mei 2014 22:51 
sieds, ik ga toch voor de honda schakelaar, de schakelaar is inderdaad nog wel te krijgen, een veertje maar ergens scharrelen denk ik maar, gr norbert.
nb

Schrijver Joram
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 mei 2014 09:15 
Verkoopt CMS dat veertje niet meer? Ik heb tijdje terug hem daar nog nieuw gekocht.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 mei 2014 11:54 
undefined:
Ik heb deze remlichtschakelaar met lange veer gekocht voor 6,- voor de BSA die helemaal geen remlicht heeft.



Waarom zou je een schakelaar kopen voor een licht dat er niet is???
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver jakob

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 mei 2014 12:43 
als hij te hard gaat en moet remmen denk ik dat Sieds het stuur niet los durft te laten
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 mei 2014 19:30 
Waarom zou je een schakelaar kopen voor een licht dat er niet is???

Dan had Sieds beter de kapotte schakelaar van Norby kunnen overnemen. Had ie net zo veel aan gehad
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 mei 2014 19:56 | Aangepast door: sieds 
Heren, dat stuur los laten hoeft ook niet bij remmen.
Deze 80 jaar oude BSA is voorzien van een voetrem die zowel voor als achter bedient.
Moet ook wel, want ik moet ook met de rechterhand schakelen en dan ook nog remmen (voorrem kan ook handmatig)
Maar er zit wel een klein fietslampje achterop met een dubbele fitting (was niet aangesloten) voor zowel licht als remlicht.
6 Volt, + aan de massa en nu een schakelaartje er op en ik heb een remlichtje
Een nieuwe accu van 6 volt kost nu maar 13,-
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 remlichtschakelaar achter met veer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven