Of eens meten aan de buiten kant van het blok wat de temperateur is.
Achter kant blok rond de 65 graden
Voorkan blok onder de cilinders 85 graden.
Rond de uitlaat cilinderkop, 99 graden.
Plus minnus temperatueren zijn dit.
KOmt hij boven de 110 graden normaal gebruik, en nomale buiten temp, dan mag je vraagtekens gaan zetten.
KIjk ik naar het verleden wat ik heb gezien aan blokken die te heet worden, dan kwam ik de volgende zaken tegen,.
1 op stip, koppaking er uit.
2 lek radiator
3 waterpomp waaier los, en dus schade achter in het blok.
4 waterpomp keerring enstig lek.
5 te veel kit gebruikt bij plaatsing waterpijpje achter in het blok.
6 radiateur zit vol met troep.
Meten is weten, en na lopen blijft van belang. Vul via de rqadiateurdop bij.
Let op, rij niet door, want een cx500 zal ook prima zonder koeling door rijden. Uit ervaring weet ik dat dit geen probleem is. Echter olie houd dat niet lang vol, en er zal heel snel schade aan lagering drijfstangen ontstaan.
Groetjes Marco, voor meer info, mailen naar: marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html