Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

En toen waren er drie......

 
Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 22 juli 2014 18:32 | Aangepast door: Hansv 
Sinds vanmiddag ben ik eigenaar van drie, ja, je leest het goed, DRIE cx-en. Het gaat maar door...

Het is een duidelijke 'B'.

De bedoeling is om van de zwarte en de 'nieuwe' blauwe samen één CX met minder zorgen te maken. Daarvoor moet die blauwe eerst draaien, maar dat zal wel lukken, hoop ik.

Datum eerste tenaamstelling in NL is 11-10-1988, en op de bochten staat 20kw.
Datum eerste toelating 30-6-1980
Waarschijnlijk een import CX uit Duitsland geweest?

RDW geeft aan dat het een motor met cilinderinhoud van 493 cm3 is. Ik wist niet dat dat ook bestond....


We zien wel hoe het verder gaat....

Harmony,
Hans.
( die nog even op de site zoekt hoe dat ook al weer met die 20kw aanduiding zat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 juli 2014 18:43 
Hey Hans, gefeliciteerd met nr. 3. Je had het kunnen weten, een cx komt nooit alleen!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 juli 2014 19:58 | Aangepast door: sieds 
Gefeliciteerd Hans met je "Blue Angel".
Ik heb haar gezien, het is een hele mooie nette motor.
Weg met dat zwarte ding, alleen maar ellende.
Met "Angel" zal je vast gelukkiger worden en bouw nu voor haar eens een mooi schuurtje.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 22 juli 2014 20:58 | Aangepast door: Hansv 
Het is een 20kw machine, ook de carburatuers hebben een 'B' aanduiding.
Eigenlijk moeten daar dan de bochten en carburateurs van vervangen worden, om er weer een 'volwaardige' CX van te maken.

Maar nu even niet, want het apparaat loopt heel erg mooi.

Jawel. Even wat remmenreiniger er in gespoten, en de bopugies vervangen door nieuwe, Druk op de knop, nog even wachten... en ja hoor, hij doet het.
Wel slaat 'ie na een paar tellen af, maar dat is en kwestie van benzine kraan op 'reserve' zetten.

Harmony,
Hans,
( die het wel een leuk ding vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 juli 2014 21:15 
mooi mooi veel plezier ermee en als hij op 20 kw staat is hij niet afgeracht

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 juli 2014 21:16 
Gefeliciteerd Hans!
Ben benieuwd hoor.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 22 juli 2014 21:28 
Leuk Hans! Succes met je ombouw plannen.
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 juli 2014 22:22 
Je bent niet zomaar van dat CX virus af, da's duidelijk !

Plezier d'r mee Hans!
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Hansv

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 22 juli 2014 23:32 
Nog even goed gekeken:
Het blok lijkt me een 'B' blok, met zilverkleurige kap.
Opmerkelijk: de beide 'tuutjes' op de cilinderkoppen zijn afgedopt. Lijkt fabrieksmatig te zijn gedaan..... Carterontluchting met dop en slang is aanwezig.
De wielen zijn niet van een B, maar gewone CX z of CX A wielen.

Niet dat het wat uitmaakt, maar ik dacht wel even van 'euuuuhhh'....

Harmony,
Hans.
( die ook niet meer alle originele onderdelen heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 juli 2014 23:49 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Gefeliciteerd Hans met deze mooie machine, dat deze een geknepen versie is wist ik niet, maar het is wel het originele blok, kijk maar naar de nummers, die liggen heel dicht bij elkaar, scheelt maar 33 nummers. De 30 -06-1980 is een schatting, het is wel een 1980er, maar 30 juni is de middelste datum van dat jaar, zul je op veel ingevoerde motoren vinden.

Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Hansv

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 23 juli 2014 22:10 
Hij rijdt ook. Toch weer een, niet onbelangrijk, puntje om te vermelden.
Vanwege het nogal brede stuur zit íe heel anders, zelfs met dat 'banaan' zadel. Ik schuif wel alle kanten uit:
optrekken gaat heel goed, maar als ik gas terugneem dan 'klapt' 'ie ineens in toeren omlaag.
Bij drempeltjes rijden (er liggen hier een berg van die dingen in de buurt) ging het bijna fout. De voorkant veert erg zacht (geen olie? ) en bij de eerste drempel werd ik bijna voorover eraf gegooid. Eigen schuld, ik sta bij dat verkeersdrempeltje eigenlijk altijd op de stepjes, want het is een vals exemplaar, met scherpe 'knip' erin.

Toch wat aandachts puntjes.....

Harmony,
Hans.
( die het niet zulke grote punten vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 En toen waren er drie......

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ KoenCX ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven