Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   

Project Money Pit (van een Custom naar een Dual Sport)

Schrijver BofHond

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 3 uur 
Onder het motto: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!
Op het wereldwijdeweb kwam ik een foto tegen van een (naar mijn mening) erg geslaagde transformatie van een CX500 custom naar een CX500 Dual Sport en toen dacht ik dat wil ik ook doen!
Het voorbeeld
Dus op zoek naar een geschikte fiets en deze gevonden in Rotterdam waar hij al langere tijd zijn dagen sleet op de stoeprand zonder enige bescherming tegen weer en wind. Wonderwel was het starten en lopen. Dus hup mee naar Drenthe.
Het begin
Voor een dual sport is grondspeling nodig en dat heeft een custom niet van nature dus moest er het een en ander aan vering gedaan worden. Achter zijn er schokbrekers van YSS onder gezet met een lengte van 370 mm (orgineel was 325) en aan de voorkant hebben we een voorvork van een VT500 Shadow gemonteerd. Het resultaat was een middenbok die doelloos onder de motor bungelde... Ook de jiffy moest eraan geloven, er was een langer exemplaar nodig.
Wordt vervolgd!

Prettige feestdagen en alvast een mooi 2026 gewenst vanuit mijn sleutehok in Ruinen
Winnaar Mooiste CX 2025 Honda CX Treffen 2025
Donateur 2025
CX500C Bobber '83 Moto Guzzi California 1100 '95

Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project Money Pit (van een Custom naar een Dual Sport)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven