Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

De 500 Euro Challenge 2015

 
 
Pagina  Pagina 3 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende »

Schrijver borisz
Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 1 maart 2015 10:50 
Je doet dan inderdaad niet mee met het puntenklassement, dat deel van de Challenge is strikt afgebakend met allerlei regels. Je zou eventueel mee kunnen als SupportCrew.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver borisz
Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 5 april 2015 14:38 
Voor het geval er nog mensen zijn die Zaterdag 11 April niks te doen hebben en een stukje willen rijden/kennismaken is er de Meet&Greet. Uiteraard zijn jullie als clubleden van harte welkom!!!


Meet&Greet 500EC

Het voorjaar lijkt voor de deur te staan en eigenlijk kunnen we niet wachten, dus iedereen naar de Meet&Greet!!
Onder het genot van een bak koffie en wat lekkers elkaars motoren bewonderen en sterke verhalen vertellen.
Voor een ieder die dit circus eens wil zien of misschien nog twijfelt over deelname is dit de kans om de sfeer te proeven van dit unieke evenement!

De Meet&Greet wordt gehouden op zaterdag 11 april vanaf 14:00uur in/bij:
Hotel Café Restaurant Monopole
Buiten de Bruggepoort 3
3841 CT Harderwijk

http://goo.gl/maps/Jd8GP
Wie later remt is langer snel!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 8 april 2015 23:03 | Aangepast door: JiMi 
Ik rijd mee als CX-vormig aanhangsel van dag 13 t/m dag 16. Ik gebruik dag 11 en 12 om solo naar de groep te snellen. Het lukte niet om de hele reis mee te maken, maar op deze manier pak ik toch mooi een stuk Duitsland, Frankrijk en Luxemburg mee.
@Borisz nog bedankt voor de tip m.b.t. de toeristische route vanaf Baden-Baden voor dag 12.

Tot zaterdag in Harderwijk!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver borisz
Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 9 april 2015 11:39 
Hey JiMi,

Top dat je meegaat en de laatste dagen van de 500 Euro Challenge meepikt. Daar ga je zeker geen spijt van krijgen. Op dag 14 is er nog een rustdag in de Vogezen, het is daar ook heerlijk rondtoeren!!!

Voor een ieder die zich zaterdag verveelt: het wordt redelijk motorweer, het wordt een graadje of 11 en er wordt weinig tot geen regen verwacht. Dus als je in de buurt bent,................
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 9 april 2015 23:25 
De kans is erg groot dat ik het geheel kom aanschouwen. Niet als deelnemer, maar als belangstellende. Supporter dus, zeg maar.

Harmony,
Hans.
( die het heeft overwogen.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 12 april 2015 13:09 | Aangepast door: borisz 
Zaterdag 11 April.

Het was een dag waar ik naar uitgekeken had, lekker met een aantal goede vrienden een dagje weg. De weersverwchtingen waren redelijk. De avond vatevoren nog eens op de diverse websites gekeken: 13grC en rond 12 en 14 uur een buitje van 0.8 en 0,2 mm neerslag. Geen vuiltje aan de lucht dus.

De Silverwing was niet rijdbaar vanwege een afgebroken radiateurstop. Dus dan maar op de BMW, dat is ook geen straf om op te rijden. Mitkah had dubbel pech. Stroomstoring met de Intruder en de koppeling van de BMW aan gort, dus geen motor. Om te zorgen dat Mitkah toch op de motor mee kon naar dit uitje hebben Auke en ik mijn CX500C uit de winterslaap gehaald. Iedereen blij!

Bij het vertrek zag het er donker en dreigend uit, niet echt een goed begin, maar de optimist in mij dacht: "het zal na Heerenveen wel veranderen". En het weer veranderde bij Heerenveen inderdaad. Boven Heerenveen begonnen de donkere, dreigende wolken hun lading te verliezen en in no time reden we door een dichte miezerregen met flinke windstoten. Vervelend, maar niet onoverkomelijk voor ons.

Op een grote tourfiets is regen uiteraard ook vervelend, maar je zit redelijk beschermd achter het kuipwerk dus je komt redelijk droog aan. Daar kwam Mitkah's probleem een beetje om de hoek kijken. Hij zat op een kale CX500C tegen de wind in te ploegen zonder beschermende kuip en handvatverwarming. Tot overmaat van ramp was hij 's morgens met een katerig hoofd ook nog eens in een spijkerbroek en kekke gympen vertrokken. Toen de dikste buien waren gaan liggen hebben we een tankstop gehouden en bak koffie gedaan zodat Mitkah zich enigszins kon opwarmen. Bij het vertrek hebben we uit solidariteit met Mitkah besloten om de handvatverwarming maar op 50% te zetten, zo zijn vrienden nu eenmaal! Gelukkig ging het daarna best lekker zonder regen, zodat we nog een beetje konden genieten van de laatste 40km naar Harderwijk.

We kwamen om 14uur aan en na het voorstelrondje en de warme Chocomel werd het tijd om eens te kijken wie er allemaal waren. Op een paar mensen na was de groep compleet. Op zich niet slecht als je bedenkt dat de helft van de groep in volcontinudiensten werkt. Er waren ook een paar nieuwe mensen die even kwamen buurten: LePensZeur kwam langs om kennis te maken en JiMi kwam ook zijn licht even opsteken. LePensZeur rijdt de hele trip mee als Challenger en JiMi rijdt vanaf Waldshut-Tiengen mee terug naar Nederland. Volgens eigen zeggen rijdt hij niet mee als Challenger, niet als SupportCrew, maar als CXvormig-aanhangsel. Ook HansV kwam nog even langs. HansV houdt nog de optie open om samen met JiMi het laatste stuk met ons mee te rijden. Jottum! had mede-CX'er Nick meegenomen naar de Meet&Greet.

De sfeer zat er meteen al goed in en voor ik het doorhad was het alweer zover dat de eersten weer huiswaarst gingen. WimVlis beet het spits af door in een bui van rukwinden en slagregens op de motor te stappen. ErikE en LePensZeur volgden al rap. HansV ging een minuutje of 10 later ook huiswaarts. Bij het uitzwaaien zag ik enige voorbijlopende motorrijders wat meewarig naar Hans' CX500 met Polaris kuip kijken. Inwendig moest ik erg lachen. Ik heb de Challenge van 2014 ook met een Polaris kuip gereden en die Polaris kuip biedt zoveel bescherming. Waarschijnlijk is Hans redelijk droog thuisgekomen, met droog schoeisel. De supersportmannen die meewarig keken zijn bij het uitrijden van Harderwijk hoogstwaarschijnlijk natter geworden dan Hans toen hij thuis van de motor afstapte.

Rond 16:15uur zijn we weer huiswaarts gekeerd. De resterende mannen stapten op: Auke, Klaas, Mitkah en ik gingen weer richting Leeuwarden en Jottum! en Nick richting Noord-Holland. We reden nog een stukje samen op en plots stonden we weer stil. Mitkah bleef langs de kant van de weg staan. Gelukkig was het euvel snel gevonden. De benzinekraan moest op reserve worden gezet. Nick en Jottum! reden ons na dit voorval luid toeterend voorbij, hevig met armen en benen zwaaiend. De regen gutste weer flink naar beneden. Tijd voor een vette hap in Lelystad!! Het laatste stuk van lelystad naar Joure ging nog met af en toe een bui en wind. Bij Joure nog ff gestopt om de verkleumde Mitkah de kans te geven om zich op te warmen. Schoenen en handschoenen doorweekt, soppende sokken. Er bleef hem niks bespaard. En inventief als hij is stond hij op het toilet zijn sokken en handschoenen te drogen in de electrische handendroger.

De laatste kilometers gingen lekker. Een waterig zonnetje verscheen tussen de wolken en bij Heerenveen reden we onder een strakblauwe lucht vol in de zonneschijn. Heerlijk. Het was een mooie dag, de eerste dag dat we weer eens met elkaar onderweg waren op 2 wielen. We hebben veel gelachen, mooi stukje motor gereden, het hele scala van weersomstandigheden voorbij zien komen en weer nieuwe mensen leren kennen.
Wat wil een mens nog meer?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 12 april 2015 19:07 
Nog wat sfeerplaatjes.
Samen met Nick reden we uit Noord Holland weg. Zoveel mogelijk campers voorblijven werd een sport. Op de heenweg wat lichte regen gehad. Onder de brug, aan het einde van de Houtribdijk (Enkhuizen-Lelystad) even tijd genomen voor een neuswarmertje. Daarna gas op de lolly naar Harderwijk. Daar waren we de eerste.
Harderwijk
Niet lang daarna zag de parkeerplaats er heel anders uit:
Harderwijk
Harderwijk
Terwijl de motoren buiten stonden af te koelen warmden de berijders zich op:
Harderwijk
Harderwijk
Op de terugweg werd het weer er ook voor ons niet beter op. Pas op de Houtribdijk zagen we dat Enkhuizen in de stralende zon lag. Erg bizar terwijl het vizier nog vol met druppels zit en de regen nog met bakken uit de hemel komt. Na een vette bek bij de gele M het laatste stuk met het zonnevizier naar beneden gereden. Stralende zon dus...
Al met al een geslaagde dag met veel gezelligheid, een soort landelijke stamtafel...
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 21 april 2015 11:39 
Een paar dagen geleden ook een verslagje gemaakt van deze 'meet en greet' bijeenkomst. Het is erg kort geworden, maar voor de volledigheid is HIER de link.

Harmony,
Hans.
( die achter de wolken de zon ziet schijnen.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#39 | Geplaatst: 21 april 2015 14:45 | Aangepast door: borisz 
Mooi geschreven Hans! Ik denk dat je op die dag erg blij was met je Polaris kuip.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#40 | Geplaatst: 21 april 2015 19:20 
Ik heb een nieuwtje....

Ik kan ook mee, met JiMi, de laatste week. Meer kan niet, maar dag 11 en 12 naar Waldshut, en daar de rest ontmoeten. Dan allemaal samen terug naar Nederland. Ik heb er zin in.

Harmony,
Hans.
( die best wel blij is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#41 | Geplaatst: 22 april 2015 11:40 
Hey Hans,

Mooi dat het nog allemaal gelukt is en je dus met JiMi meekan! Zoals het er nu uitziet rijden we dus de laatste week met 5 CX'en in het circus weer naar Nederland!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#42 | Geplaatst: 25 mei 2015 20:58 
Vandaag mijn challenge bike weer rijdbaar gemaakt na het gangbaar maken van de remmen. De rechterrem was waarschijnlijk in geen honderd jaar uit elkaar geweest. En helaas ook in die oudheid eens met een tang de zuiger er uitgehaald. Mensen doe dit toch niet! ik kan er zo verdrietig van worden als ik de diepe groeven van een waterpomptang zie. Een noodstop is nu goed te doen. Waarschijnlijk de staalflex leidingen niet nodig...
Ook mijn aanhangertje uitgeprobeerd. Ik moest af en toe in mijn spiegel kijken of die er nog achter hing. Zo mooi het achter de motor rijdt! Volgende proefrondje eens flink wat gewicht er in doen, kijken wat het dan doet.
Challenge bike
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#43 | Geplaatst: 25 mei 2015 22:33 
Mooi aanhangertje. Daar stoppen we de Hartman stoelen in.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#44 | Geplaatst: 26 mei 2015 17:42 | Aangepast door: Hansv 
Inderdaad een mooi aanhangertje....

Als het bakje iets langer was (of Jottum iets korter) dan kon je het bakje op de zijkant zetten, en dan heb je een slaapcabine.......

Harmony,
Hans.
( die benieuwd is naar de 'geladen' rij beleving )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#45 | Geplaatst: 26 mei 2015 22:38 
Mooie aanhanger. Maarre...check voor de zekerheid even de regels. Ik heb een keer met een motortrailer een vette bekeuring gekregen vanwege het ontbreken van spatborden. Ik neem aan dat die regel ook geldt voor motoraanhangers. Je loopt namelijk het risico dat medeweggebruikers (motorrijders!) last gaan krijgen van opspringende steentjes e.d.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 3 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 De 500 Euro Challenge 2015

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven