Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wie weet raad.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2017 11:41 
Wie weet raad.
Het weer miezer en motregen.

Komende uit Luxemburg + - 80 km voor vaals begon de cx500 in te houden en kwam niet boven de 1000 toeren.
Na stevig gas te geven ging het weer goed, dit werd na verloop van de rit erger en sneller opeenvolgende.
In Nederland tussen Vaals en Maastricht sloeg hij ook af, maar na een minuut kon je gewoon starten.
Ter info Het licht bleef gewoon branden.
Vervolgens de tank gevuld en na 200 meter stil.
Aan de kant gezet benzine slang los en er kwam genoeg benzine uit.
Starten en lopen een tijdje op 6000 toeren laten draaien niets aan de hand.
ANWB erbij na 45 min was hij ter plaatse hij probeerde van alles maar kon niets vinden.
Zadel eraf toen zag hij de ignitech zitten en hij vroeg waar deze vandaan kwam en wat hij kon.
En of ik hem op de pc ingeregeld had, hij vertelde dat hij op de racemotor ook zoiets had zitten en dat hij die via een schakelaar op het stuur kon kiezen uit drie programma's.
Na een halfuur zoeken kon hij ook niets vinden.
Dus stelde hij voor om de motor na een garage te brengen maar daar was ik het niet mee eens.
Toen zij hij dat hij een melding zou maken van een ontsteking probleem en de cx naar den helder te laten vervoeren.
Dus nu afwachten wanneer hij komt.
Maar wat kan dit wezen.
Alle ideeën zijn welkom
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juli 2017 12:31 
amsilverwing:
Toen zij hij dat hij een melding zou maken van een ontsteking probleem

alleen vanwege die ingitech dat wvind ik wel een beetje kort door de bocht,
alleen omdat hij niks kon vinden?
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 juli 2017 13:42 
Het volgende kan aan de hand zijn.
Jouw dynamo is wel degelijk kapot aan het gaan, en geeft een valse massa, dit in combinatie met slechte stekker verbindingen, kan de ignitech van slag raken. Die kan niet meer bepalen welke puls die moet hebben.
Ik heb al een paar cxje hier gehad met gelijke vervelende problemen, in alle gevallen bleek de dynamo kapot te gaan.
Ik ben dan ook gelijk weer terug gegaan naar cdi unit met oude dynamo.

Dus loop alles na, en het kan dus deze storing zijn hier boven. Er kunnen ook andere zaken aan de hand zijn, maar dan zal je toch test moeten rijden.

groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 juli 2017 13:59 
werner
nee niet om de ingitech die vond hij prachtig, (Toen zij hij dat hij een melding zou maken van een ontsteking probleem om de cx naar den helder te laten vervoeren. )
zelf dacht hij aan een doorgeslage bobine.
"ontstekings probleem kan van de stator naar de bobine zijn"

ikzelf denk aan een bezine probleem.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 juli 2017 14:07 
Marco

het kan inderdaat ook aan de stator liggen maar ik hoop het niet.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 juli 2017 14:31 
Troep in de benzine / carbs een optie?
Benzine komt wel uit het kraantje, maar vervolgens in de carbs een verstopping?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 juli 2017 17:29 
bobine heb ik eigenlijk niet kapot gezien in al die jaren.
Wel de kabels, en bougie doppen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 juli 2017 17:32 
Ik heb nog even na zitten denken......

tip, meet of je via de gele draden dynamo naar massa kan meten. Zo ja, dan kunnen we de volgende test doen.
Tijdens het rijden, wanneer het fout gaat, juist dan trek je de dynamo stekker los, en rij dus alleen op accu.
Kijk eens of de storing er nog is?
Als die er dan niet is, en je hebt ook nog de meting gedaan dat er ergens een van de gele draden aan massa ligt, dan weet je dus waar je moet zoeken...

Dus ga tets rijden laat hem warm worden, trek stekker los, en kijk of je probleem over is.
Eventueel extra massa maken aan blok frame aarde.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 juli 2017 19:37 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Het was ten tijde van nattigheid en miezerigheid. Ikzelf heb vroeger met de CX-B ook zoiets gehad, bij terugreis uit Duitsland. Het regende enorm en haperde de motor ook. Volgens mij reed ie op één cilinder. Gelukkig werd het droger, direct een koffiestop en heb toen de electra naar de cilinders gedroogd en tegen vocht beschermd met iets van WD40, iets anders zal ik niet bij me hebben gehad. Daarna ging het goed en thuis hebben we (Theo en ik) nieuwe bougiekabels er aan gemaakt. Dus het kan ook aan poreuze bougiekabels liggen, i.v.m. de nattigheid.

Groeten van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 3 juli 2017 22:38 
Nog een mogelijkheid: als het ventilatie buisje van de carburateur dicht zit, en je rijdt door de regen, kan je ook dit soort klachten krijgen. ( vraag maar aan HansV) . Dat kan verklaren waarom hij bij stilstand wel weer liep en met 6000 toeren kon draaien. Controleer dus het kleine buisje aan de zijkant van de carburateur.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 juli 2017 23:02 
Geen strakke mening over oorzaak, klinkt ontsteking-achtig en daar is al genoeg over gezegd hierboven. AM zal er wel uitkomen, maar intussen dan voor wie nog nooit een kapotte bobine heeft gezien een plaatje uit mijn collectie 'CX-brandhout' foto's. Niet zelf gemaakt hoor, gewoon een plaatje dat ik ergens gepikt heb, waarschijnlijk op een CX forum ergens.

bobine k.o.

schijnt door warmte te komen ....

plezier en André succes er mee,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 juli 2017 23:11 
Bobine vervangen om het uit te sluiten is in ieder geval niet zoveel werk. Heb je nog bobines?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 3 juli 2017 23:24 
willem ik zie je vrijdag.
de motor van joke moet nog door de anwb gebracht worden, dan kan ik aan de slag de bobines leg ze maar gereed.
tot vrijdag
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 juli 2017 23:27 
alle
bedankt voor het meedenken een aantal zaken had ik toch over het hoofd gezien.
ik kom terug met de uitslag als ik het gevonden heb.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 6 juli 2017 18:41 | Aangepast door: amsilverwing 
Probleem opgelost
Na veel zoeken oorzaak gevonden.
Alles doorgemeten en alles was goed.
Cx goed heet laten draaien proefrit gemaakt niets aan de hand.
Carburateurs losgenomen en geheel na gezien brandschoon.
Bobines gedemonteerd kabel was nieuw dan maar de bougie kabel losgenomen van de Bobines.
Viel me oog op de bougiekap dit was een oude met weerstand, de weerstand was eruit, doormeten linker bougiekap was doorgeslagen en de bougie was zwart en gepareld.
Maar hier sla de cx niet van af.
De luchtfilter er uit schoon, maar ik zag wel water in de luchtfilterbak staan?
De slang van de carterontluchting in het luchtfilterhuis lag los.
De pijp was naar buiten geschoven en hier was het probleem tussen de pijp de rubberen afdichting
Kwam water naar binnen en de rechter cilinder zoog het water zo naar binnen.
Onder de luchtfilterbak moesten drie slangen zitten ook deze waren verdwenen.
Water naar binnen via de rechter cilinder En met de doodgeslagen bougiekap op de linker cilinder dit was teveel voor de cx.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wie weet raad.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven