Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX500 - Opknappen en verbouwen

 
 
Pagina  Pagina 3 van 3:  « Vorige  1  2  3

Schrijver Tom

Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 16 maart 2018 20:57 
Erik, bedankt voor je reactie. Bedoel je de gaten achterop de 'bochten'? Dan kan ik daarop letten....

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 16 maart 2018 21:09 | Aangepast door: erikcx 
Alle delen die van plaatwerk zijn gemaakt, zoals de plek waar de voetsteunen zitten, zijn hol en hebben aan de bovenkant een gaatje tegen de buis aan, waar water in kan, en aan de onderkant is een gaatje waar het water uit kan.

Deze zitten ook ik de steunen voor de uitlaat/passagiers voetsteunen, maar die zijn er bij jou al af. Ook de "balhoofdsteun" onder de hoofdbuis en de brede stukken waar de schokdempers aan de bovenkant vast zitten hebben dit soort gaatjes.

Door de (dikke) poedercoating kunnen die dicht komen te zitten, dan roest de boel van binnenuit weg.

Het slechtste afwaterpunt zit ik de steunen voor de uitlaat/passagiers voetsteun, vandaar dat die zo snel weg roesten.

Groet Erik

Schrijver Tom

Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 16 maart 2018 21:16 | Aangepast door: Tom 
Check, ga ik op letten als ie terug komt. Steunen waren idd helemaal verroest dus vervangen voor een recht stuk buis. Bedankt!

Schrijver Tom

Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 8 mei 2018 22:25 
Weer een kleine update.
Vorige week een doosje van CMSNL binnen gekregen, lekker frisse boutjes
Onderdelen1

Even lekker wat knutselen in de zon (auw... dat gereedschap wordt HEEEEEET!!! :P
Balhoofd1

Nu mijn nieuwe standaard binnen is, die er ook maar meteen onder gezet.
Middenbok2

Hopelijk de komende week nog tijd om m'n voorvork opnieuw in elkaar te zetten, hiervoor hoef ik alleen nog de buitenpoten te polijsten om vervolgens alles weer in elkaar te knutselen. Nieuwe olie, nieuwe binnenpoten, nieuwe seals en setje progressieve Hagon veren zijn al binnen, alleen nog maar knutselwerk...

Schrijver Tom

Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 4 jan. 2019 11:53 
Zo. Alweer een tijdje geleden dat ik een update geplaatst heb, maar we gaan gestaag door.
Tijdens mijn vorige post schreef ik al dat er spullen voor de voorvork binnen waren, dus hier beginnen we maar aan.
De originele voorvork was dusdanig beschadigd dat ik er weinig meer aan had.
Te lang vocht in gestaan dus de keerringen kwamen er niet meer fatsoenlijk zonder schade uit.
Gelukkig lag er bij Woestoff in Brummen nog een voorvork die er redelijk netjes uit zag.
De binnenpoten heb ik via een lokale Honda leverancier nieuw (NOS) op de kop kunnen tikken, dus die waren iig netjes.
De vorige eigenaar had blijkbaar het fantastische idee gehad om een enkele grote remschijf te monteren op deze voorvork, gezien de adapter (lijkt me op deze manier nogal suïcidaal, maar dat zal aan mij liggen)
vv1
vv2
Na wat polijsten kwamen er redelijke poten onder vandaan 
vv3
Er zaten witte veren in de poten, die eigenlijk niets deden en waarvan er 1 gebroken was
vv4
Nadat alles schoon was, mocht het nieuwe binnenwerk erin
vv5
Nadat de voorvork en het voorwiel weer gemonteerd waren (voorwiel gaat later voor renovatie, maar had nu even wat nodig om de motor stabiel te houden) Ben ik verder gegaan met het monteren van het stuur, de koplamp en de tellers.
De tellers zijn de originele tellers, gemonteerd in aluminium houders.
tl1
tl2
tl3
tl4

Ook de schokbrekers achter waren aan vervanging toe.
Een setje instelbare YSS werd besteld en gemonteerd (nu nog aan 1 kant, andere kant zodra de cardan klaar is)
sb1
sb2
sb3
Nu het stuur gemonteerd is, ook meteen maar rond gekeken voor schakelaars die ik erop wilde hebben.
Ik wilde graag een alarmlicht functie, maar geen aparte schakelaar hiervoor monteren
Ik heb gekozen voor de schakelaars van een CBR600F, welke een alarmlicht functie heeft. Ook zijn deze nog mooi neutraal om te zien, dus vond het wel passend bij de motor.
Uiteraard moet er ook weer gekoppeld en geremd worden, dus een nieuwe rempomp van Nissin en een nieuwe koppelingshendel werden gemonteerd
st1
st2

Nu begonnen aan het achterwiel schoonmaken. Toen ik deze wat nader bekeek, zag ik dat er een stuk rubber uit kwam zetten
aw1
aw2

Haha, blijft er dan helemaal niets heel? Nou ja, weer wat te doen de komende tijd.
Voor de komende maanden op de planning:
- Wielen reviseren / nieuwe banden eronder
- Cardan inspecteren / reviseren indien nodig
- Remmen spuiten / reviseren (zuigers zijn er al uit, waren uiteraard niet meer bruikbaar)
- Rollend frame krijgen zodat we wat mobieler zijn.
- Daarna aan het blok beginnen, wat weer een uitdaging op zichzelf gaat zijn.
Ik houd jullie weer op de hoogte!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 4 jan. 2019 16:10 
Mooi werk hoor!

En stukje recente eigen ervaring: dat stuk rubber in het achterwiel is een o-ring die er echt wel bij hoort. Gebruik de goede maat o-ringen daar aan beide kanten, als je de "standaard" maat uit een doosje gebruikt lijkt het te passen maar kan de meenemer en daarmee het achterwiel (!) niet goed op z'n plaats komen, draagt dan axiaal op het rubber ipv. de lagers en bussen. Zet de boel eventueel eerst even zonder o-ringen in elkaar op de as zodat je kan zien hoe het wiel hoort te staan.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Tom

Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 4 jan. 2019 17:18 
Bedankt Frans, ik vroeg me al af waar die o-ring voor was. Bestel maar de hele set aan rubbers en lagers. Deze week het werkplaats handboek uit de shop ontvangen, dus we kunnen weer verder

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 4 jan. 2019 19:05 
>ik vroeg me al af waar die o-ring voor was

aan twee kanten van de meenemer zit een o-ring zodat het vet op z'n plaats blijft (en geen water er in natuurlijk). Op "oudere" CX-en wil er nog wel eens eentje ontbreken.

één van de twee - maar ik weet zo gauw niet meer welke kant - wordt ook (zelfde maat) door Honda gebruikt als afdicht ring voor bepaalde externe oliefiters, goed koop te krijgen dus maar onder originele partnr. kon ik 'm niet simpel vinden.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Tom

Forum Lid 
#39 | Geplaatst: 4 jan. 2019 19:23 
Ik denk idd dat dat tweede het geval was, toen ik het wiel verwijderde kwam er een aardige plas uit zetten dat me te dun leek voor olie .

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#40 | Geplaatst: 4 jan. 2019 19:31 
Dag tom,
Heb jij toevallig deze koplamp : https://www.caferaceronderdelen.nl/675-zwart-chroom-classic-koplamp.html
Bedankt
Tom

Schrijver Tom

Forum Lid 
#41 | Geplaatst: 4 jan. 2019 20:21 
Yes, dat is hem.

Pagina  Pagina 3 van 3:  « Vorige  1  2  3 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX500 - Opknappen en verbouwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven