Zo. Alweer een tijdje geleden dat ik een update geplaatst heb, maar we gaan gestaag door.
Tijdens mijn vorige post schreef ik al dat er spullen voor de voorvork binnen waren, dus hier beginnen we maar aan.
De originele voorvork was dusdanig beschadigd dat ik er weinig meer aan had.
Te lang vocht in gestaan dus de keerringen kwamen er niet meer fatsoenlijk zonder schade uit.
Gelukkig lag er bij Woestoff in Brummen nog een voorvork die er redelijk netjes uit zag.
De binnenpoten heb ik via een lokale Honda leverancier nieuw (NOS) op de kop kunnen tikken, dus die waren iig netjes.
De vorige eigenaar had blijkbaar het fantastische idee gehad om een enkele grote remschijf te monteren op deze voorvork, gezien de adapter (lijkt me op deze manier nogal suïcidaal, maar dat zal aan mij liggen)
Na wat polijsten kwamen er redelijke poten onder vandaan
Er zaten witte veren in de poten, die eigenlijk niets deden en waarvan er 1 gebroken was
Nadat alles schoon was, mocht het nieuwe binnenwerk erin
Nadat de voorvork en het voorwiel weer gemonteerd waren (voorwiel gaat later voor renovatie, maar had nu even wat nodig om de motor stabiel te houden) Ben ik verder gegaan met het monteren van het stuur, de koplamp en de tellers.
De tellers zijn de originele tellers, gemonteerd in aluminium houders.
Ook de schokbrekers achter waren aan vervanging toe.
Een setje instelbare YSS werd besteld en gemonteerd (nu nog aan 1 kant, andere kant zodra de cardan klaar is)
Nu het stuur gemonteerd is, ook meteen maar rond gekeken voor schakelaars die ik erop wilde hebben.
Ik wilde graag een alarmlicht functie, maar geen aparte schakelaar hiervoor monteren
Ik heb gekozen voor de schakelaars van een CBR600F, welke een alarmlicht functie heeft. Ook zijn deze nog mooi neutraal om te zien, dus vond het wel passend bij de motor.
Uiteraard moet er ook weer gekoppeld en geremd worden, dus een nieuwe rempomp van Nissin en een nieuwe koppelingshendel werden gemonteerd
Nu begonnen aan het achterwiel schoonmaken. Toen ik deze wat nader bekeek, zag ik dat er een stuk rubber uit kwam zetten
Haha, blijft er dan helemaal niets heel? Nou ja, weer wat te doen de komende tijd.
Voor de komende maanden op de planning:
- Wielen reviseren / nieuwe banden eronder
- Cardan inspecteren / reviseren indien nodig
- Remmen spuiten / reviseren (zuigers zijn er al uit, waren uiteraard niet meer bruikbaar)
- Rollend frame krijgen zodat we wat mobieler zijn.
- Daarna aan het blok beginnen, wat weer een uitdaging op zichzelf gaat zijn.
Ik houd jullie weer op de hoogte!