Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Toerenteller CX650E

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 3 sept. 2020 15:45 
Jullie idee van een vervormde meenemerring in het voorwiel bleek goed. Weer netjes recht gemaakt met goed uitstekende nokken en de kmteller deed het weer. Bedankt voor de suggesties.
Verder heb ik Peter van Engelen ( de tellerreparateur in Rotterdam) gebeld. Ik breng binnenkort even mijn te weinig aangevende toerenteller naar hem toe. Gevraagd voor een diagnose en of het reparabel is en voor wat voor prijs.
Info volgt later.
Gr,
Jaap

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 3 sept. 2020 17:25 
Een vervormde meenemer is meestal het gevolg van het onnauwkeurig terugplaatsen van het voorwiel. Ik spreek uit eigen ervaring. 😏
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 12 sept. 2020 09:05 
Ondertussen bij Van Engelen op bezoek geweest. De teller die te weinig aangeeft werd getest en de uitslag was dat de teller perfect in orde is. Echter, de instelling is dat 1000rpm van de aandrijfkabel 2000 rpm aanwijzing op de schaal geeft. Verhouding dus 1:2. Volgens van Engelen hebben de meeste toerentellers van motoren een verhouding van 1:4. Dat zou bij de CX650 en deze teller ook ook zo horen te zijn want als hij twee keer zoveel aan zou geven zou hij precies goed zijn. Exact zoals mijn andere tellers het doen. Hoe komt zo'n teller nou in mijn cockpit??? Worden deze tellers nog in andere typen motoren gebruikt door Honda of andere merken?? De CX500E tellers hebben witte wijzers en een andere schaal dus dat is het niet. Ga toch nog vragen of deze 1:2 teller aan te passen is naar 1:4 door er een ander balansveertje in te zetten. Wordt vervolgd.
Jaap

Schrijver MAST

Moderator 
#19 | Geplaatst: 12 sept. 2020 10:19 
Zou er dan verschil zijn in de aandrijving van de toerenteller? Dat een 500E een andere verhouding heeft als een 650E?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 12 sept. 2020 11:31 | Aangepast door: JiMi 
Snelheidsmeters hebben schijnbaar vaak wel een 1:2 ratio. Jouw toerenteller zal toch niet stiekem een snelheidsmeter zijn waarbij het plaatje met de schaalverdeling is vervangen door een plaatje uit een toerenteller?

Als ik wat zit te googelen kom ik Honda toerentellers tegen met ratio's van 1:4 en 1:7. Maar niet 1:2. Dus eigenlijk bestaan die gewoon niet, zou je voorzichtig kunnen concluderen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#21 | Geplaatst: 12 sept. 2020 11:57 
JiMi:
Jouw toerenteller zal toch niet stiekem een snelheidsmeter zijn waarbij het plaatje met de schaalverdeling is vervangen door een plaatje uit een toerenteller?

Een km teller heeft een vertanding bij het draaiende deel zitten die voor de aandrijving van de cijfers (totaalstand en dagstand) zorgt. Bij een toerenteller zitten die cijfers niet en ook de vertanding zit er niet.
Ik denk toch dat het balansveertje niet meer in orde is bij tellers die te weinig toeren aangeven.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 12 sept. 2020 15:48 
MAST:
Een km teller heeft een vertanding bij het draaiende deel zitten die voor de aandrijving van de cijfers (totaalstand en dagstand) zorgt. Bij een toerenteller zitten die cijfers niet en ook de vertanding zit er niet.

O ja, dat is waar Ik heb niet heel lang nagedacht over mijn antwoord geloof ik
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 12 sept. 2020 17:38 
Zijn er nokkenassen voor de 650 die verschillen vwb de teller aandrijving (samen met bijbehorende worm wieltje dat in deksel zit natuurlijk) tussen bv de Gl/Silverwing en de E of C)?

Groet, Frans

(op huidige locatie even geen fatsoenlijke toegang tot de onderdelen lijsten dus kan t even niet zelf nakijken)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#24 | Geplaatst: 12 sept. 2020 18:39 | Aangepast door: MAST 
De wormwieltjes van de 500E en 650E hebben hetzelfde partnummer bij CMSnl. Ook de GL500 heeft hetzelfde artikelnr voor dat wormwieltje.
KLIK 500E en KLIK GL500
Ik neem aan dat de overbreng verhouding gelijk is.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 12 sept. 2020 21:43 
Als dat wieltje voor alle CX motoren hetzelfde is - lijkt me redelijk - dan is de aandrijving dus niet het probleem.......

Verder even geen idee dan, nog nooit teller problemen gehad die niet eenvoudig opgelost werden door weggooien en vervangen van het probleem ding. En dat was altijd voor slecht of niet werken, nooit omdat íe netjes de helft aangaf.

Benieuwd wat er verder nog uitkomt, groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 13 sept. 2020 13:34 | Aangepast door: Jaime Pescador 
Mijn "complottheorieën" zijn door jullie nog wat uitgebreid. Interessante gedachten allemaal.
Binnenkort ga ik nog eens bij Van Engelen met twee tellers langs. Een CX650E teller met 1:4 overbrenging en de probleemteller met 1:2. Misschien ziet hij verschil in de balansveertjes en is de zeer mooie probleemteller van een 1:4 veertje te voorzien.
Wordt weer vervolgd.
Gr,
Jaap

Schrijver MAST

Moderator 
#27 | Geplaatst: 15 sept. 2020 19:00 
Ik ben benieuwd. Mijn gerepareerde torenteller draait mooi stabiel maar geeft naar mijn idee toch iets te weinig aan.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 25 sept. 2020 21:09 
Na enige tijd heb ik informatie gekregen dat de 1:2 toerenteller te veranderen is naar een 1:4 teller. Kosten € 75 incl BTW.
Gezien het feit dat ik nog een andere teller in voorraad heb zie ik daar toch nog even vanaf.
Gr,
Jaap

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Toerenteller CX650E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven