Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

monteur gezocht CX500 81 loopt niet lekker en slaat regelmatig af

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Hans

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 2 maart 2023 13:37 
De ontluchting van de tank/ het ontluchtingsgaatje zit bovenop de 'kam' van de tankdop.
Blaas die maar eens goed door met perslucht.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 2 maart 2023 14:10 
Beste Richard

Zoals Hans al aangeeft ontluchting zit midden bovenop de tankdop zoals je HIER kan zien.

De waardes van de ontstekingsspoelen zijn inderdaad niet in orde en zeer waarschijnlijk de oorzaak van je problemen. Om dit te verhelpen is het nodig een nieuwe dynamo te plaatsen of de makkelijkere manier (als de drie gele draden de juiste waardes geven) gebruik maken van Ignutech, MarcoB. module of een dergelijke oplossing (stuur mij een bericht voor meer informatie). De drie gele draden geven de laadspanning (12 Volt) als deze niet goed werken moet de dynamo in elk geval vervangen worden. Met de 12 volt en de in het blok aanwezige sensoren kan je een alternatieve ontsteking gebruiken.

De luchtslang zou ik met silicone kit (of zo) extra afdichten, dit veroorzaakt geen ontstekingsproblemen.

De prut uit de slangetjes is normaal, eens in de 3 of 6 maanden legen.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 3 maart 2023 14:39 
Wat Erikcx zegt: waarden van je stator kunnen de oorzaak van het probleem zijn. De eenvoudigste oplossing is een Ignitech ontsteking, maar het zou mooi zijn als je die ergens kon lenen om dat eens uit te proberen. Waar , of, en bij wie dat kan? Geen idee.... maar ik kan je wel de fabrikant geven :
https://www.ignitech.cz/en/vyrobky/dccdip2/dccdip2.htm

Succes !

Harmony,
Hans.
( heeft twee keer een CX met Ignitech gehad )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 3 maart 2023 15:05 
Richard,

kom anders maar eens bij mij langs, niet echt in de buurt maar zo ver is Zeddam nou ook weer niet van Oss. Ignitech kunnen we dan ook proberen (maar die kan je niet meenemen, heb er maar één)

Stuur maar een PB, ik hoor t wel.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver richard van wissen
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 10 maart 2023 17:08 | Aangepast door: richard van wissen 
Hans
erikcx
Misschien hele stomme vraag van me, maar kan het zijn dat mijn cx500 geen ontluchting gat heeft? of welk onderdeelnummer van de foto is het?

brinkcx
Bedankt Frans, ik ga eerst de ontluchten nog proberen en als het probleem er dan nog is stuur ik je een PB en kom ik graag langs.

Dank Allen!

ps mijn tank :
https://rrcwisse.stackstorage.com/s/5VTCmNW5pO5EyywH

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 10 maart 2023 17:24 | Aangepast door: erikcx 
richard van wissen:
Misschien hele stomme vraag van me, maar kan het zijn dat mijn cx500 geen ontluchting gat heeft? of welk onderdeelnummer van de foto is het?

Je ziet op de foto/afbeelding een zwart puntje midden op de "kam" van de benzinedop zitten, die staat in verbinding met een gaatje onder het tankdoprubber.
Is volgens mij de enige tankontluchting die bij de CX gebruikt is (maar ieder die het beter weet: verbeter mij!)

(het ontluchtingsgaatje is ook op de link die je geplaatst hebt te zien als zwart puntje.)

Mogelijk is er een tankdop op gezet die er niet op hoort..... zonder ontluchting (zomaar een wild idee....)

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 monteur gezocht CX500 81 loopt niet lekker en slaat regelmatig af

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven