Het gaat om een "HT Ignition tester" van het merk Draper.
Ik heb nav jouw verhaal afgelopen weekeinde op al mijn beschikbare CXblokken (10 stuks, waarvan 6 in een complete motorfiets) de stator test met de multimeter gedaan.
De meeste waarden in de grote blokstekker kwamen mooi overeen.
Alleen de test "massa op de witte en blauwe draad" en "tussen de witte en blauwe draad onderling" verschilde per blok enorm.
Als ik als referentie neem mijn totaal gerestaureerde CX waarvan de stator absoluut goed is, zou die volgens de meting eigenlijk niet mogen/kunnen lopen: daar geeft bijv massa - blauwe draad aan dat er sluiting zou zijn en geeft massa - wit een waarde van 327 Ohm..
Zoals ik reeds eerder opmerkte denk ik dat Marco Becker het bij het juiste eind heeft en dat het testen van de stator met een huis- tuin- en keuken multimeter niet goed mogelijk / zelfs onmogelijk is.
Want ook die blokken die in een CX gemonteerd zijn en afwijkende waarden geven lopen gewoon heel erg mooi!
Dus jouw meting hoeft niet te betekenen dat jouw stator op onderdelen is overleden. Het is in mijn ogen gelet op de symptomen nog steeds louter een mechnisch probleem / defect.
Want als er een vonk is en brandstof MOET de betreffende cilinder lopen. Dat doe hij ook wel volgens jouw verhaal, maar alleen met de choke er vol op. En dat laatste is dus (mechanisch) niet goed.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.