Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

mijn GL500

Pagina  Pagina 10 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#136 | Geplaatst: 5 juli 2025 10:16 
tsja het is natuurlijk 'Tante AliE'-kwaliteit, met navenante prijs.

bij webike-japan zie ik een pakkingsetje voor een GL400/GL500, dus alleen de rubber delen, voor - houd u vast - €55 ex verzending. met de vermelding 'used'. wat ik daar dan weer onder moet verstaan is in nevelen gehuld.

van de verbindingsleiding (die 2 alu buisjes) heb ik de rubber ringetjes vervangen. de oude waren zo dun dat ik zonder moeite de pijpjes kon terugduwen in de behuizing. met de nieuwe rubbertjes was dat 'een stuk lastiger', als in: de nieuwe rubbertjes sluiten beter af (ga ik vanuit).

de choke-vlinders heb ik nu ook weer synchroon: het drukveertje 'een extra slag' gegeven zodat die de 'slave-vlinder' wat meer druk geeft, zodat beide vlinders maximaal sluiten bij uitgetrokken choke.

vandaag de carbs maar weer uit het frame frunniken en kijken of ik zonder veel schade aan de bakjes de oude vlotterbakpakkingen er uit kan krijgen.

wat ik in ieder geval wel weet: het benzine-luchtmengsel komt wel in de cylinders en ontbrandt ook. de motor sloeg aan, blies meteen een aluminium verbinding aan gort, maar dat geeft niet, was ook wel te verwachten, eigenlijk. het geeft wel aan dat ik de collector er weer onder moet zetten. of ik daarna de OEM dempers er aan vast schroef of de huidige HD-dempers, weet ik nog niet. de collector en de originele dempers zijn wel erg krokant, en de HD-dempers vragen enige creativiteit tijdens montage (diameters van demper en collector zijn dezelfde...). maar dat is van later zorg.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#137 | Geplaatst: 5 juli 2025 17:32 
Dezelfde rubbers (voor vlotterbak) worden ook gebruikt op sommige 4-cylinders uit die tijd, kan veel goedkoper zijn dan een set "speciaal" voor de CX en hebt gelijk dubbel. Bij ome Ali kosten ze dan bijna niks meer, of ze dan goed passen, tsja....
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, geen haast hebben
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#138 | Geplaatst: 6 juli 2025 09:15 
gisteren de oude rubber pakkingen eruit gehaald. totaal uitgehard, natuurlijk. volgens mij waren ze in de fabriek of 'onderweg' met 'iets roods' vastgezet in het daarvoor bestemde gootje.

de nieuwe pakkingen passen er netjes in, maar op het moment dat ik de vlotterbakjes omdraai om te ze monteren, vallen ze op het laatste moment (toch) uit het gootje. die moet ik dus met iets vastzetten. ik had ooit ergens een flesje rode locktite...pvc-lijm zal niet de beste optie zijn, denk ik

wat me wel opvalt, zijn de 'open verbindingen' vanuit de vlotterkamers naar buiten toe. als de vlotterkamers gevuld zijn met benzine, en ik kantel het geheel, stroomt ('pist') er tussen de 2 carburateurs benzine uit een (heel) smal buisje, uit beide carburateurs. het zal wel horen, maar ik meld het toch even.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Volvo V70 |

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#139 | Geplaatst: 6 juli 2025 09:46 
Niet vastzetten met loctite of ander lijm spul, tast het rubber aan en wordt hard. Gewoon met een beetje vet in de groef. Dat "buisje" waar benzine uitkomt is een ontluchting, hoort zo., is niet speciaal bedoeld als indicatie dat je de motor ondersteboven hebt
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, geen haast hebben
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#140 | Geplaatst: 6 juli 2025 10:19 
het heeft natuurlijk niks te houden, als het maar even blijft zitten tot het bakje tegen de behuizing zit. heb nog wel ergens wat lagervet. ik kom er wel uit

als dat afgerond is, de uitlaat aanpakken. ik heb toch wel de collector nodig, want een aluminium flexibel pijpje van 40mm doorsnee is net niet sterk genoeg, heb ik gemerkt

of ik de originele dempers weer aan de collector monteer, weet ik nog niet. ze zijn wel 'ver heen' (als in: lek bij de montagepunten), en ik heb ooit van een forummer 2 vrij nieuwe dempers van een Harley Davidson over genomen. maar die hebben dezelfde diameter als de uitgang van de collector. dat heeft dus nog wat denkwerk en creativiteit nodig.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Volvo V70 |

Pagina  Pagina 10 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 mijn GL500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven