tsja het is natuurlijk 'Tante AliE'-kwaliteit, met navenante prijs.
bij webike-japan zie ik een pakkingsetje voor een GL400/GL500, dus alleen de rubber delen, voor - houd u vast - 55 ex verzending. met de vermelding 'used'. wat ik daar dan weer onder moet verstaan is in nevelen gehuld.
van de verbindingsleiding (die 2 alu buisjes) heb ik de rubber ringetjes vervangen. de oude waren zo dun dat ik zonder moeite de pijpjes kon terugduwen in de behuizing. met de nieuwe rubbertjes was dat 'een stuk lastiger', als in: de nieuwe rubbertjes sluiten beter af (ga ik vanuit).
de choke-vlinders heb ik nu ook weer synchroon: het drukveertje 'een extra slag' gegeven zodat die de 'slave-vlinder' wat meer druk geeft, zodat beide vlinders maximaal sluiten bij uitgetrokken choke.
vandaag de carbs maar weer uit het frame frunniken en kijken of ik zonder veel schade aan de bakjes de oude vlotterbakpakkingen er uit kan krijgen.
wat ik in ieder geval wel weet: het benzine-luchtmengsel komt wel in de cylinders en ontbrandt ook. de motor sloeg aan, blies meteen een aluminium verbinding aan gort, maar dat geeft niet, was ook wel te verwachten, eigenlijk. het geeft wel aan dat ik de collector er weer onder moet zetten. of ik daarna de OEM dempers er aan vast schroef of de huidige HD-dempers, weet ik nog niet. de collector en de originele dempers zijn wel erg krokant, en de HD-dempers vragen enige creativiteit tijdens montage (diameters van demper en collector zijn dezelfde...). maar dat is van later zorg.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |