hallo allemaal,
ik zal mij even voorstellen, mijn naam is jens, 19jaar en heb net een CX500C 1982/81 gekocht die 5 jaar stil heeft gestaan.
gelukkig had ik hem al snel lopend gekregen omdat ik veel heb gesleuteld aan oude 2takt schakelbrommertjes en de carburateur vanbinnen nog goed schoon was.
van de vorige eigenaar heb ik te horen gekregen dat er 180k op de teller staat maar dat die voordat die is weggezet een revisie heeft gehad, ook dat die is geïmporteerd. hij wist niet meer vanuit waar maar ik gok door de dop van het koelvloeistof reservoir dat het Frankrijk is (er staat alleen Franse tekst op).
verder ben ik heb nu helemaal uit elkaar aan het halen en wil ik graag het frame opnieuw spuiten. het doel is om er een caferacer/brat style van te maken en het liefst zonder permanente aanpassingen/te slijpen in het frame, zodat ik hem later weer zou kunnen terugbouwen.
overigens heb ik heel wat vragen nu ik bezig ben en kan nergens echt een concreet antwoord vinden.
- wat zijn de algemene dingen waar ik op zou moeten letten met 180k op het blok?
- is het mogelijk om dit zadel te monteren zonder delen van het frame aan te passen?
CX500 seat-tuck-n-roll- brown-81- is een cx500 tank plug and play op de cx500c?
- is een goede primer en mat zwarte spuitverf van motip voldoende of moet er nog een matte clear coat overheen?
en de vraag waar ik het meest mee zit;
de motor staat natuurlijk op 37kwh dus A rijbewijs, dan zou ik dus nog een aantal jaar moeten wachten tot ik er op zou mogen rijden. nu heb ik het gevoel van een paar test rondjes dat die de 37kwh niet meer haalt en dus waarschijnlijk onder de 35 grens komt. ik heb al een aantal forums gelezen dat ik hem om de rollerbank zou kunnen uitdraaien en daarmee naar de rdw kan gaan, alleen die zijn al van 2016 en weet niet helemaal zeker of dat nog hetzelfde is.
ik heb zelf al naar de rdw gebeld en die vonden het sowieso al lastig te begrijpen dat een 40jaar oude motor geen 37kwh meer haalde, dus doorverwezen naar de technische ''afdeling'' en daar gaven ze en half antwoord dat ik hem eerst moest laten uitdraaien vervolgens een vermogens keuring moest aanvragen en daarna wordt ik waarschijnlijk doorverwezen naar het keuringsstation in lelystad en dat zou een duur grapje worden met alleen de start prijs al 550,-.
mijn vraag dus is of iemand hier recent iets mee heeft gedaan of er toevallig antwoord op heeft.
als ik wat informatie ben vergeten, laat maar weten
met vriendelijke groeten,
Jens