Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

cx500c loopt slecht - bougiedop / bobine doormeten?

Schrijver JudgeDredd
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 2 dagen 
Vraag:
Wat zou ik moeten meten als ik de bougiekap doormeet en hoe kan ik de kabel vanaf de bobine doormeten (en mogelijk de bobine zelf).

Context:
Goedenavond,
Ik heb een tijdje terug een cx500c (1983) gekocht die is omgebouwd tot caferacer.
Hij liep helemaal prima, maar een dag nadat ik een voor de eerste keer het gas op de snelweg een beetje had opengetrokken liep hij niet zo lekker meer.

Stationair gaat het goed, maar bij het optrekken en na 3000 toeren houdt hij erg in en knalt deze links uit de uitlaat.
Ongeveer hetzelfde als deze video alleen minder erg: https://www.youtube.com/watch?v=c2iwboX-fuQ&t=1s (in de video was het probleem de bougiedop en bobine)

De kabels vanaf de bobine naar de bougiekap lijken voor mijn idee wel aardig poreus. En volgens mij met het doormeten van één bougiekap gaf deze niks aan. Na het openmaken, beetje schoonmaken, het veertje en een klein metalen buisje omgedraaid te hebben, lukte het wel om iets door te meten. Daarbij gelijk een 2e vraag: Enig idee hoe ik deze van binnen goed kan schoonmaken of moet ik dan toch een nieuwe kopen? Voordat ik een nieuwe koop wil ik eerst weten of de kabels, kap en bobine goed zijn, anders koop ik gelijk een totaalset.

De benzinetank was ook aardig roestig van binnen, de filters hebben dit volgens mij wel allemaal netjes tegen gehouden. Mogelijk dat één van de spoeistukken in de carburateur verstopt zit? (In de vlotters zat niks en met het demonteren van de luchtfilters ziet de binnenkant er ook zeer netjes uit.)

Wat ik al heb gedaan sinds dat de motor beroerd loopt:
- Inlaatspruitstukken vervangen (als ik dat goed zeg - de rubbers tussen motor en carburateur)
- Benzinetank helemaal roestvrij gemaakt
- Benzinefilter + leidingen vervangen
- Benzinekraan vervangen
- Uitlaat opnieuw vastgemaakt

Na dit gedaan te hebben knalt de motor wel een stuk minder, maar loopt nog aardig hetzelfde.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: < 1 dag | Aangepast door: amsilverwing 
https://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=6&topic=16412

vermogen verlies / vermogen verlies boven 3000 toeren
zoek hier naar op het forum
andre donateur 2026

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: < 1 dag 
Aangezien er roest in de tank zat, zou ik - ondanks het benzinefilter - ook de carburateurs eens nakijken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: < 1 dag 
Hallo. Ik verdenk het cdi-kastje, dat rechthoekige doosje onder de buddy. Je zou even een goed exemplaar van iemand kunnen proberen te lenen.

Succes, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: < 1 dag 
Dynamo controleren of die voldoende spanning afgeeft. Als dat zo is dan kun je een Ignitech ontstekingsmodule monteren en ben je gelijk van CDI en het hele statorgedoe af.
Bij een van mijn CX-en een vergelijkbaar probleem. Na installatie Ignitech start en loopt de CX weer optimaal.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: < 13 uur | Aangepast door: MAST 
Ik vrees ook dat jouw probleem in de cdi en/of de stator zit. Wil je toch iets doen met je bougiedoppen lees dan DIT verhaal eens. De kabel van de bobine laat zich niet zomaar vervangen. (bij sommige exemplaren kan het wel). Ergens op deze site staat een verhaal van iemand die de bobibekabel wel heeft weten te vervangen. Het stond op de website van André Meeuwisse (amsilverwing) Helaas is die site niet bereikbaar.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: < 12 uur | Aangepast door: brinkcx 
Als we nou wisten waar de Judge z'n CX-zittingen houdt kunnen we misschien even kijken of iemand in de buurt een CDI kastje kan uitlenen?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, ignitech, e-fan en zo
o ja, donateur ca.2006-2026 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 cx500c loopt slecht - bougiedop / bobine doormeten?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven