Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorstellen/vraag massakabel, niet starten

Schrijver Tissa
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 10 uur 
Hoi allen,

Mijn naam is Thijs, afkomstig uit Breda, Noord-Brabant. Recent heb ik mijn rijbewijs (A2) gehaald en ben ik erg geïnteresseerd geraakt in de Honda cx500. Heb er vrij snel een gekocht na een heerlijke proefrit. Toen op de rollenbank aangetoond dat ik de motor onder mijn rijbewijs mag rijden en akkoord gekregen van de verzekering. En nu zijn we hier.

Niet hoe ik mijn eerste post wilde doen, maar ik heb meteen ergens hulp bij nodig.

Ik dacht net lekker een rondje te gaan rijden, maar hij wil niet starten. Hij draaide voor een halve seconde, gaf toen een piep en wil niet meer starten. Startmotor gaat wel rond. Gaf tijdens proberen een knal uit de uitlaat.. Accu is goed, stond ook aan druppellader.

Wie kan mij met deze kwestie helpen? Ik vond wel een losse kabel (massa?) Waarvan ik niet waar hij hoort of losgeraakt kan zijn. Ik heb ook een video van startpoging gemaakt, maar krijg geen foto of video geplaatst hier.
Tch

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: < 8 uur 
Hallo Thijs. Welkom hier en leuk dat je een CX op de kop hebt getikt. Jammer dat er nu een probleem mee is. Welke kleur heeft die losse kabel? De massakabels van de CX zijn groen.
Heb je misschien per ongeluk de dodemansknop uit gezet?
Een knal uit de uitlaat lijkt op een probleem met de ontsteking.
Kijk eens of je bij je bougie's een vonk hebt tijdens het starten.
En welk type CX + bouwjaar heb je?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorstellen/vraag massakabel, niet starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven