Hallo Marco, OJ en anderen,
dan voor lering en vermaak : ik heb wat plaatjes gemaakt. Beetje lastig met een camera die niet echt voor werk van dichtbij gemaakt is en ik ben niet zo'n goede fotograaf, maar daar gaat ie dan, zonodig even klikken voor het grote plaatje. Download duurt even,sorry, maar nodig anders zie je de details niet.
Eerst maar de slechtste van de twee :

De flanken zijn zover ingelopen dat je de randen kan voelen. Dan de alleen maar beroerde, pitting op de kop van de nokken en wel erg duidelijk ingelopen flanken :

Beide nokkenassen wil je eigenlijk niet in je motorblok hebben lijkt me.
En dan het project waar 't goed voor moet zijn,

U ziet er ontbreekt nog een onderdeeltje, het zgn. blok, de rest begint er aardig op te lijken. Misschien valt 't niet op als ik de kuip er ook op zet ?
Is er eigenlijk een manier om het verschil tussen een CX en een GL nokkenas te zien? Ik heb nog wel een ietsje betere nokkenas van een CX, maar die is net wat anders in timing dacht ik.
@Marco : lekker doorgaan, ik waardeer de verhalen en adviezen ! En als 't eens op een prijsje aankomt komen we er wel uit. Dat 't niet voor niks kan snap ik
gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰