Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Nokkenas GL500 zou welkom zijn ...

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 feb. 2009 23:25 
Hallo allemaal,

met gebruik van de stoffelijke resten van twee motorblokken ben ik bezig één bruikbaar blok voor m'n GL500 (bijnaam "de bouwdoos", U kent dat wel) te bouwen.
Van elk onderdeel kies je dan op hoop van zegen het best aanwezige exemplaar, maar beide nokkenassen hebben wel erg veel optimisme nodig.

Nou is 't vragen naar het onwaarschijnlijke, maar heeft iemand nog een redelijk goede GL500 nokkenas liggen waar ie voor een beschaafd bedragje afstand van wil doen? bijpassende tuimelaartjes mogen er best bijzitten

dank, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 feb. 2009 08:57 | Aangepast door: marcobecker 
Alles liggen op voorraad, slepers en meerdere nokken assen.
Tel 0321 312336
Marco Becker Vliegersveld 37
8256 GN biddinghuizen.

Nog even over de nokken assen. 99% rijd rond met pitting in de top van de nok. Maar er mag geen heuvel / dip of andere slijtage spoor te zien zijn. Dus wat pitjes op de nok, daar lig ik niet wakker van.
Wil je meer weten, maak een foto, stuur die mij op, of bel mee eens.
Mailen mag ook.

Dan de slepers, er zijn twee typen in omloop. Gebruik de slepers met het hardstalen in zet stuk. Ze zien er het zelfde uit, maar er is duidelijk te zien dat er een metalen inzet stuk is.

marcobekcer@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 feb. 2009 09:40 
Weer 1 gered met de CX

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 feb. 2009 10:05 
Frans zet de foto`s op de site van de CX500 club dan zullen wij jou ook van advies dienen en je weet maar nooit of je er dan een voor niks krijgt want zo zijn wij ook bij onze Honda cx500 club
goeten van O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 feb. 2009 11:13 
Lijkt me een strak plan, O.J.
Als het lukt dan heeft hij het voor niets. Daar is de club ook voor.
Help elkaar, en je komt verder. Dat is een keuze die iedereen zelf kan maken. Begrijp mij goed. Ik ben daar ook een voorstander van dat club leden elkaar helpen. Daar wil en hoef ik niet tussen te zitten. Dat leden elkaar kostenloos helpen is een mooi streven. En als dat kan moet dat ook zeker gebeuren.

Laat wel duidelijk zijn dat ik wel iets vraag voor nieuwe en 2e hands onderdelen. Ik steek er ook iets geld in. Ik maak ook kosten. En ja ik koop ook wel eens wat op. Maar er mijn brood me verdienen, nee dat gaat niet. Het is wel zo dat ik op deze manier mijn hobby draaiende hou. Ik weet dat ik op deze manier ook veel mensen heb kunnen helpen.

Maar als er mensen zijn die gratis aan anderen willen leveren, ja dan ben ik daar een voorstander van. Het is een club, dus dat heeft ten allertijde voorrang. Het komt zo tengoede aan de CX GL en dat wil ik uiteindelijk ook. Lukt het niet, dan kun je altijd nog op mij terug vallen. En ja, op heel veel 2e hands onderdelen geef ik garantie. Niet goed, omwisslen maar of geld terug. De reden dat ik geen prijzen vermeld is dat er altijd clubleden zijn die er een probleem van maken. Dus prijzen na vragen persoonlijk via de telefoon en of E mail. Vaak komen we er in over leg wel uit. Al vraag ik maar 5 euro voor de nokken as, dan zie je hier op de site toch gekibbel ontstaan. Dus dan weet je nu waarom ik zwijg over prijzen via deze site. Zo zit de club dan ook wel weer in elkaar.

Dus dat standpunt is hier wel duidelijk. Hopende hiermee weer duidelijk te zijn geweest naar de leden toe. Mochten er vragen zijn en of opmerking, graag persoonlijk aan mij mailen.
Hopende iedereen hiermee van dienst te zijn geweest.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 feb. 2009 15:42 
5 Hele euroos?
Tis een schande!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 feb. 2009 15:59 

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 feb. 2009 20:48 
Heren,

dank tot zover, en van een beetje pitting schrik ik ook niet, maar deze asjes hadden wat meer dan alleen dat. Zal 'ns kijken of ik dat met m'n fototoestel in beeld kan krijgen. Wordt vervolgd,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 feb. 2009 21:49 
Marco, en anderen,,

Er zitten overal natuurlijk mensen die het anders willen..

Ik wil maar zeggen dat ik HEEL BLIJ ben met iedereen die hier ervaringen deelt, en ook nog elkaar helpt..
Ik heb mij "Silverwing" sinds sept 08, en heb ontzettend veel geleerd van de ervaringen die men hier gedeeld heeft. Ik hoop in de toekomst zelf ook iets te kunnen bijdragen..

nou, nog een keer dan dank jullie wel allemaal..

Marco, geweldige artikelen en adviezen..!!
Chapeau!

Groeten,

Dick
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 feb. 2009 22:16 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Marco, OJ en anderen,

dan voor lering en vermaak : ik heb wat plaatjes gemaakt. Beetje lastig met een camera die niet echt voor werk van dichtbij gemaakt is en ik ben niet zo'n goede fotograaf, maar daar gaat ie dan, zonodig even klikken voor het grote plaatje. Download duurt even,sorry, maar nodig anders zie je de details niet.

Eerst maar de slechtste van de twee :

de slechtste, brandhout

De flanken zijn zover ingelopen dat je de randen kan voelen. Dan de alleen maar beroerde, pitting op de kop van de nokken en wel erg duidelijk ingelopen flanken :

de beroerde

Beide nokkenassen wil je eigenlijk niet in je motorblok hebben lijkt me.

En dan het project waar 't goed voor moet zijn,

de bouwdoos

U ziet er ontbreekt nog een onderdeeltje, het zgn. blok, de rest begint er aardig op te lijken. Misschien valt 't niet op als ik de kuip er ook op zet ?

Is er eigenlijk een manier om het verschil tussen een CX en een GL nokkenas te zien? Ik heb nog wel een ietsje betere nokkenas van een CX, maar die is net wat anders in timing dacht ik.

@Marco : lekker doorgaan, ik waardeer de verhalen en adviezen ! En als 't eens op een prijsje aankomt komen we er wel uit. Dat 't niet voor niks kan snap ik

gr. Frans

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 feb. 2009 22:54 
Frans,

Mooi, zo'n zilveren frame, past mooi, en inderdaad blok mist

Ik zou het verschil met een CX en GL nokkenas niet weten, maar wil je wel complimenteren met je GL !!!

Groeten,

Dick
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 feb. 2009 06:44 
Frans en verdere club leden
Alle 500 motoren hebben de zelfde nokkenas maar de dynamo en onsteking zijn verschillend de versnellingbak zijn allemaal het zelfde maar de wielen en de aandrijving niet
versnellings pookje ook verschillen
etc etc
Nu de 650 nokkenas zijn allemaal het zelfde maar niet geschikt voor een 500 dus ook omgekeerd ook niet.
Verders kijk eens om je heen bij de CX500 club en dan zie je de verschillenvan hoe iedereen zijn motor wilt hebben en er mee voor de dag wilt komen
Daarom heeft onze club ook zoveel leden en motoren ?????
groeten o.j.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 8 feb. 2009 06:52 
Frans het zal moeilijk worden om een hele goede te vinden ze worden oud de cx-en voor vijf jaar gemaakt en rijden nu nog, hoera hoera
Zoek een donorfiets met een nog goed lopende motorblok of misscien heeft iemand er nog een in zijn schuurtje staan en geen cx fiets meer heeft
O ja is het nou Motorfiets of Motorrijwiel weet iemand hier het verschil van
o.j.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 8 feb. 2009 14:17 
Hallo Ouwe Jan (en anderen),

geen idee waarom ik dacht dat ze verschillend waren, maar je hebt gelijk voor de 500s zijn de nokkenassen allemaal hetzelfde. Afgezien van een paar revisie partnummers dan die gek genoeg wel voor de cx500 bestaan (415) maar niet voor de GL (MA1).

En laat ik nou in de eigen voorraad nog wel een redelijk nokkenasje van een CX hebben !

Dus OJ en prikbord bedankt voor de hulp , geen nokkenas meer gezocht, ik ga weer verder met blokje bouwen!

gr. Frans

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Nokkenas GL500 zou welkom zijn ...

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven