Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Keerring waterpomp vervangen

Schrijver janrian
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 april 2009 13:33 
Hoi lotgenoten,

De ceramische keering van de waterpomp van mijn Honda 500 CXC uit 1986 lekt en moet vervangen worden. Wie-owie kent een hobby-ist uit de buurt van Eindhoven die deze klus wil en kan klaren???

Ik hoor het graag...

Groeten,

Jan
06-22958616

Schrijver jowan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 april 2009 14:09 | Aangepast door: jowan 
Hallo Jan,

Gewoon zelf doen. Dit is niet zo heel moeilijk. Eerst veel lezen op internet.
Daarna je gereedschap ter hand nemen (en daarmee bedoel ik schroevendraaier, potsleutels,..)

Ik heb het zelf ook gedaan volgens deze methode.
De radiator hoeft er niet af om dit te doen. De cup kan ook blijven zitten. gewoon het rubber gedeelte vervangen, het keramisch stuk uit de waaier en het koper ringetje. Bij het monteren een beetje dreft of olie tussen het keramisch stuk en rubber deel zodat het een beetje smeert bij het starten de eerste maal.
Hier kan je de honda nummers van de onderdelen terugvinden als je dingen bestelt bij je Honda dealer. Meestal kan hij je de onderdelen 's anderendaags al leveren.

Ook hier een schat aan informatie over van alles en nog wat.

Mijn ervaringen kun je in deze thread terugvinden. Ook elders op dit forum zal je veel informatie vinden over dit onderwerp.
Veel succes met je lekkende motor

Nog een tip: De seal zelf is goedkoper bij Wemoto in Engeland, kost rond de 30EURO. Deze heb je in enkele dagen bij bestelling.
Sommigen gebruiken een goedkopere Yamaha seal. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Groeten,

Johan.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 april 2009 21:58 
En nog steeds lekvrij jowan?
Staan er soms ergens foto's van je moto, wij hebben iets gelijkaardig denk ik. De mijne staat in de showroom bij de customs nr 123.
Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver jowan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 april 2009 09:35 
Ja Daniel, nog altijd lekvrij.
De 2de keer was het gelukt.

Mijn fiets staat nog op 2dehands van de vorige eigenaar. Het is inderdaad iets gelijkaardig. De jouwe blinkt alleen iets meer.
Cosmetisch heb ik nog niet veel gedaan, alleen de meeste roest verwijdert. Ik heb teveel werk gehad met (groot) onderhoud en herstellingen en daarna rijden natuurlijk.

Als ik wat tijd heb ga ik eens wat foto's nemen en opsturen naar Frans. Nu is het nog een beetje druk wegens communie enz..
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 april 2009 10:00 
Beste Jan rian.

Het is zelf goed te doen. Maar als het niet lukt kun je altijd nog bij mij terecht. Daarnaast heb ik alle spullen op voorraad. Kom je met het blok onder de hand naar me toe, dan kun je er op wachten en repareer ik die gelijk. Let wel, ik vraag er wel een vergoeding voor. Daarnaast loop ik gelijk nog even de distributie ketting en de kleppen na.

Dan wil ik je vermelden dat ik geen honda keerring monteer maar die van Yamaha. Sorry, het bestel nummer heb ik even niet bij de hand. (bel me daar even voor) Dan de achterdeksel pakking doe ik ook imitatie, en dat maakt het allemaal wel wat goedkoper. Ik kan zelfs onder rembours je de hele set toe sturen. Compleet en wel. Voor een prijs opgave moet je me mailen. marcobecker@zonnet.nl

http://www.hondacx500.nl/html/verslag_marco_waterpomp1.html

http://www.hondacx500.nl/html/verslag_marco_waterpomp2.html

Ik weet dat ik niet bij je in de buurt woon. Ik weet wel dat ik oplossingen aan kan bieden en of kan helpen via de telefoon. Daar doe ik niet moeilijk om. Kijk ook naar de verhalen die ik beschreven heb, wie weet kom je een heel eind. Mocht je er iet uit komen, uiteindelijk lost de club het wel op.

Groetjes Marco Becker
Tel 0321 312336
of 0657731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Keerring waterpomp vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven