Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

silverwing

Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 mei 2010 22:26 
hallo,
Ik had vorig jaar ook al enkele problemen met mijn silverwing, na enkele vervangingen dacht ik dat het opgelost was en klaar ben voor vechta, dus niet.
de motor start slecht, vaak alleen linkercylinder na enige tijd komt de rechter ook in.
vorige week hield hij in bij 100 kmh, dus wel goed stationair. het volgende is vernieuwd :bougies , bougiekappen, een andere carburateur, een andere kraan, een extra benzinefilter, luchtfilter, de nec vonkversterkers vandaag nog, geen verandering.wel meet ik 14.2 volt op de accu bij lopende motor.zou ik het misschien in de bobines moeten zoeken, de vonk rechts was ook niet geweldig... gr norby wil graag met de silverwing naar vechta.
nb

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 mei 2010 22:43 
hallo norby,

nog 4weken tot vechta. heb je nog genoeg tijd om hier met de techneuten tot een oplossing te komen..

groetjes werner (geen techneut, wel creatief)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver dreester
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 mei 2010 23:12 
bobine check doe je door de bougiekabels even om te wisselen. heb je het probleem dan aan de andere kant,dan weet je dat dat het is.

groeten Andre

Schrijver dreester
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 mei 2010 23:14 
oh ja, als je ngk bougie's gebruikt, controleer dan even of die nog goed zijn.
zelf meegemaakt dat er twee nieuwe ngktjes het gewoon slecht deden.

andre

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 mei 2010 08:39 
Norby is dit euvel al lang of pas en waar staat de motor gestald [plaats ] als deze dicht bij Wieringerwerf is dan kom je maar langs
o.j.
Zoals anderen doen stuur een PB
zoniet dan hier op
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 mei 2010 09:39 
Als je niet op tijd voor Vechta klaar bent, mag je mijn Solex wel lenen! Je woont toch al op de Duitse grens, zo ver is Vechta dan niet.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 mei 2010 09:50 
Gompie,
okay bedankt voor het aanbod, breng hem maar en dan kun je gelijk met me mee op de andere solex. zo ver is dat dan ook niet voor jou, we kunnen dan mooi samen rijden????!!!!
nb

Schrijver Znoek
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 mei 2010 11:12 
Daar komt een mooi verslag? Twee helden op een Solex gaan naar Vechta

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 mei 2010 18:38 | Aangepast door: marcobecker 
Ik mis wat in het verhaal,
Staan de kleppen goed??

Let op, de onsteking is niet het zelfde als van de CX. In de praktijd komt het wel eens voor dat massa het probleem blijkt te zijn. En in de puls gevers kan ook het een en ander kapot gaan. Necjes kunnen klachten geven, maar blijken zelden het echte probleem te zijn.

Controleer, of leg extra massa aan van de accu naar het blok. Maak ook de bobine ophanging schoon, en leg evntueel ook hier een extra massa aan. Dan is het belangrijk dat je controleerd waar er nu wel of geen vonk is tijdens het probleem. Haal ook de kables eens los uit de bobine's, controleer of hier geen groene aanslag op de overgangs punten zitten.

Met vriendelijke groet |Marco Becker.
Tel 0321 312336
Vliegersveld 37
8256 GN biddinghuizen.
marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver norby
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 mei 2010 21:30 
Ik heb beide bougies er eens uitgedraaid, rechts duidelijk een zwakkere vonk maar daarna bij lopende motor rechts geen vonk links.
De bobines losgehaald, de beide punten met contactspray ingespoten, kabels goed aangedrukt en de massa schoongemaakt.
ik heb eigenlijk alleen kunnen vaststellen dat het vonkenbeeld onregelmatig is vergeleken rechts en links. Zouden die bougies ook alweer stuk kunnen zijn, de doppen moeten nieuw zijn/ gr norby
nb

Schrijver dreester
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 mei 2010 20:45 
bij ngk kan dat wel het geval zijn...zoals eerder gepost..

Andre

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven