Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Als het de eerste keer niet lukt....

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 29 aug. 2010 10:27 | Aangepast door: Hansv 
.... probeer het dan opnieuw

Een uitspraak toegeschreven aan Thomas H. Palmer, en ook aan W.C. Fields, die eraan toevoegde :'en stop dan.'

Het is jullie vast wel opgevallen dan ik in het voorjaar een min of meer mislukte poging heb ondernomen om naar Santiago de Compostella te rijden ( lees hier het verhaal ). De CX hield het vol, maar mijn hoofd kon het een en ander niet . Zowel CX als ik werden opgehaald.

Toch bleven er nog uitdagingen, vragen te beantwoorden, en horizonten die lonkten. En daarom vertrok ik een dag na het fantastische SJK Weekend 2010, waarbij voor het eerst de "Rode Rakker" wegens een infectie aan zijn ontsteking niet aanwezig was, en werd vervangen door de "Bah'kup", met de genoemde "Bah'kup" weer richting Spanje. Stilletjes, zonder het al te veel mensen te laten weten, zonder spanning en verwachting gewekt te hebben.

Richting: Santiago de Compostella.
Doel: Zover als dat het nog leuk is.

Wederom heb ik Santiago niet gehaald.

Maar!!

Ik ben terug gekomen, zonder hulp, in een opperbeste stemming, na vijf dagen waarin zon, regen, kou en hitte elkaar afwisselden. Waarin nieuwe avonturen werden beleefd, om straks te worden toegevoegd aan het Motorlogboek.
Waarin persoonlijke ontdekkingen werden gedaan, en de CX een met een minimale technische storing toch werd afgesleept, om daarna weer verder te kunnen.

Het verslag zal tzt in het motorlogboek komen. Maar eerst wil ik nog een ander verslagje schrijven.
Ik heb het er maar druk mee.....

Harmony,
Hans.
( die het best wel leuk vind, al die woorden in de juiste volgorde zetten)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 aug. 2010 11:04 
mooi onderschrift Hans!!
en wederom benieuwd naar je motorlogboek.
theoj

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 aug. 2010 11:56 | Aangepast door: cosmar 
Dat heb je weer mooi gedaan Hans.
Zelf terug komen zat er deze keer wel in. Michael die nog met een volle SJK aanhanger zat. Mijn GROTE bus die weer terug is bij de verhuurder. (gingen 3 motoren makkelijk in).

Een cx heeft af en toe zijn nukken maar die rijdt wel. Het is meestal de bestuurder die er niet goed mee omgaat ( tie-raps ) .
Ik ben benieuwd hoe ver je deze keer gekomen bent?
Alle wegen leiden naar santiago alleen niet allemaal even recht.

Cosmar (hoopt dat de motor Denemarken overleeft )
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 aug. 2010 13:31 
Hansv ouwe rakker je doet het toch maar,en er is een PB onderweg
groeten O>J>
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 aug. 2010 15:43 
Hans welkom terug, ji hebt jezelf toch weer overtroffen, gewoon top.

Even terugkomen op Cosmar"Michael die nog met een volle SJK aanhanger zat." ik niet....maar Lieke en Coen zaten met een aanhanger vol!! toch?

maar goed, dat even terzijde..Hans...we wachten gewoon op jow belevenis en het mooie verhaal...wat jij hebt meegemaakt, gewoon met korte woord..."KLASSE"

groet Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 29 aug. 2010 15:43 
Hee Hans,

Super. Dit is echt Zen: het gaat niet om het doel, maar om de reis. En de reis is nu geslaagd.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 aug. 2010 16:03 
Kijk, da's leuk om te horen. Vond 't eigenlijk al zo stil van de kant van de CX-huis-schrijver. Welkom terug weer!

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 aug. 2010 17:05 | Aangepast door: sieds 
Maar als ik de aanhef goed begrijp Hans, dan is het nu stoppen of toch nog een keer proberen?

Deze keer was het toetsen van jezelf weer het proberen waard.

Het viel mij al op dat je er even niet meer was op de site.

Goed gedaan Hans.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 aug. 2010 22:57 | Aangepast door: Erik1 
Beste Hans,

Jan en ik hadden de zelfde plannen die jij nu twee keer getracht hebt te volmaken. Wegens omstandigheden hebben we besloten om niet die grote reis te maken maar dichter bij huis te blijven. Door deze "korte" reis hebben wij ook heel veel geleerd!! Bijvoorbeeld dat je op zo'n lange reis, per dag en binnendoor rijdend, niet zo heel veel kilometers maakt als je eigenlijk zou willen. Daarnaast zijn wij ons af gaan vragen "rijden we naar Santiago om Santiago of om de afstand?" Wij hebben het nu gehouden bij een rondje noord Frankrijk een een uitstapje naar de Eifel. Achteraf gezien is de rust die we hadden echt geweldig! Er was geen "moeten" om ergens te komen. Een dag niet rijden, prima!! Zin om te stoppen, lekker doen!! Een dag maar 100km maken, past niet in een Santiago tour maar nu lekker wel!!

Dus ook al kom je niet altijd tot je doel, je leert toch van hetgeen je wel bereikt hebt en met net zoveel of misschien wel meer plezier!!

Hans, geweldig dat je het weer geprobeerd hebt en nu met minder "druk" op je schouders! Misschien was het nu ook een stuk leuker?? Op naar een volgende tocht Hans en het maakt niet uit waarheen!! Het gaat om het rijden en niet om waarheen!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 aug. 2010 23:59 
Hans ik ben trots op je.

Adiõs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven