Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Waterpompseals te koop voor weinig!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2011 13:39 | Aangepast door: JiMi 
INTRO
Ik heb een aantal waterpompseals kunnen bemachtigen voor weinig. Deze verkoop ik zonder winst door aan de CX-clubleden. Dan heb ik van mijn kant ook eens een nuttige bijdrage kunnen leveren aan de club. Het enige voordeel voor mezelf is dat míjn exemplaar gratis is ; -)

PRIJS
Ze zijn verpakt in dikke kartonnen kokertjes. Ze kosten per stuk 22,50 incl. verzenden (20,50 excl. verzenden). Daarvoor moet ik wel het kartonnen kokertje waar hij inzit iets platdrukken, omdat hij anders niet door de brievenbus past. Maar ik denk dat de seal dat wel overleeft. Als je daaraan twijfelt, dan wil ik 'm ook wel als pakket versturen maar dan bedragen de verzendkosten 6,75.

AANVULLENDE INFO
Het gaat om de seal van 28,8mm diameter (= de standaard diameter). De eerste generatie CX'en hadden seals van 28,2 diameter, maar die zijn niet meer te koop. Als je er zo een hebt, dan zul je de ruimte in het achterdeksel 0,6mm moeten ruimen. Lees evt. ook het verslag op mijn website.
Het merk is onbekend. Het etiket meldt: "V3 0127.70.N.C. 1/2" TYPE 70 CARB/CER/NITRILE SEAL AND STATIONARY".

INTERESSE?
Als je interesse hebt, stuur me dan een PM met je adresgegevens, dan stuur ik je mijn reknr.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 maart 2011 22:07 
Ik hoop binnenkort(zaterdag blijkt het nog een mooie dag te worden) deze te kunnen monteren

Ik heb je verhaal gelezen.
Is de vloeibare pakking 'een vereiste' bij het monteren van de seal?

Even kijken of ik nog ergens iets heb liggen, anders even naar de lokale vloeibarepakking-boer

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 maart 2011 19:30 
Seal is vandaag op de bus gedaan Peter. Dat wordt een leuke klusdag voor jou zaterdag

Ik weet niet of vloeibare pakking een vereiste is. Iemand anders die het weet misschien?
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 april 2011 06:52 

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 april 2011 18:53 
Vandaag kwam de postbode de 'seal' brengen.

@JiMi: ik las net je verslag, maar weet niet waar dat vulringetje zit/zat ???
Ben er ook niet één tegengekomen(volgens mij) ?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 april 2011 19:02 | Aangepast door: JiMi 
Da's mooi. Alles onbeschadigd en ook niet slingerend door de enveloppe maar keurig in het plasticje in het kartonnen kokertje hoop ik?

Volgorde van buiten naar binnen:

Waterpompdekseltje
Moer
Koperen ring
Waterpomp waaier
Vulringetje

Die vulring wordt wel eens vergeten. Ik weet niet precies wat de consequentie daarvan is, maar die kan aanzienlijk zijn. Althans, dat meen ik ergens op dit forum gelezen te hebben (zoekmachine?). Ik zou die vulring dus zeer zeker gebruiken!
Wie weet "plakt" hij bij jou ergens aan de achterkant/binnenkant van de waaier?

Schrijver Peter1
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 april 2011 19:15 
Even in het onderdelenbakje(leeg boterkuipje: tip!) gekeken en zie nu waar die zwarte sliert van is toen ik de waaier los maakte.... dat ringetje is dus naar z'n grootje...
fukkeduk.
Ergens nog dat ding los te krijgen hoop ik?

Schrijver Peter1
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 april 2011 19:17 | Aangepast door: Peter1 

nr.12 dus.
Even partsnummer opzoeken.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 april 2011 19:31 
CMS heeft ze wel. Maar ja die zijn duur. http://www.cmsnl.com/honda-cx500-1978-england_model16517/partslist/E12.html

Schrijver Peter1
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 april 2011 19:47 
Had ik idd ook gezien.
Ik kijk verder want ik heb totaal geen goede ervaringen met deze.

[net besteld bij japarts]

Potver...weer een week extra wachten omdat ik niet goed uit mijn doppen heb gekeken

Tip voor deze klus:
kijk ook deze waterpompring na of deze goed is.

Bij mij issie dus gewoon aan stukken gegaan

Schrijver toto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 april 2011 22:32 
Peter1:
Potver...weer een week extra wachten omdat ik niet goed uit mijn doppen heb gekeken

Had je maar ff in HHW moeten kijken. Daar liggen er ook nog 'n paar.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver theojansen
Gast 
#12 | Geplaatst: 1 april 2011 22:36 
Wanneer je de vulring niet monteert hoor je bij de eerste starpoging een afschuwelijk schurend geluid van de waaier tegen tegen het pomphuis.. Nooit vergeten dus.
Wb de 'vloeibare' pakking:
Eerdere seals hadden slechts een metalen rand zonder silconen 'inleg'. Om lekkage te voorkomen is het dan beter 'hylomar' te gebruiken. De montage gaat dan ook makkelijker.
Theoj

Schrijver Peter1
Gast 
#13 | Geplaatst: 2 april 2011 06:56 | Aangepast door: Peter1 
Achja....
Iig heb ik hylomar en de desbetreffende drukring besteld.
Jammer, want het zou vandaag een mooie buiten-klusdag worden.

Er komen meer mooie dagen en vandaag had ik toch nog niet kunnen rijden

Thanks voor het advies/tip Theo

@Toto: Ik heb geduld.
Vond het alleen jammer dat het mij niet was opgevallen dat die ring ook kaduuk was en dus niet beide had besteld.

Schrijver Peter1
Gast 
#14 | Geplaatst: 5 april 2011 17:11 
'Vreemd' genoeg bleek de bestelde drukring van 'staal' te zijn, terwijl er bij mij een hardrubberen ring in zat
Dat laatste zal wel niet goed zijn geweest!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 5 april 2011 19:42 | Aangepast door: JiMi 
Vond het al vreemd dat jouw drukring zo verwrongen was. Het is inderdaad gewoon een stalen ring.
Vergeet niet om de waaier goed schoon te maken van binnen met een dremel, voordat je die keramische ring (met het rubberen omhulsel) erin aanbrengt. Ik heb zelf gemerkt dat de passing erg nauw luistert. Bij mij had de keramische ring de neiging uit de waaier te "floepen".
Het gebruik van Hylomar (of een andere vloeibare pakking) is trouwens noodzakelijk bij de montage want de waterpompseals die ik verkoop, zijn niet voorzien van een blauwe pakking-rand. Bij het merk seals die je bij Wemoto e.d. koopt zit die rand er wel aan.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Waterpompseals te koop voor weinig!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven