Ik heb jaren lang natuurlijk met de engelse apk te make gehad en heb daar gemengde gevoelens over. Enerzijds is het wel een fijn gevoel om een bevestiging te hebben van de veiligheid van je eigen sleutelwerk en ja, ook ratbikes en eigenbouwsels kunnen ook prima veilig zijn.
Anderzijds is de apk wel te beinvloeden gezien de tester er alleen maar naar mag kijken en geen gereedschap mag gebruiken. Je kan dus bijvoorbeeld een rotte achterbrug verbergen door middel van houtvuller. (Mijn hoofd is rood met schaamte want dat heb ik een keer gedaan).
Het probleem is echter dat je heel afhankelijk bent van de garage en de test monteur wat vooral bij oudere en klassieke motoren erg af hangt van hoe de monteur er tegen aan kijkt. Ik ben veel gematst in het verleden maar ik ken ook genoeg verhalen van mensen die op het kleinste dingetje werden afgekeurd.
Kortom, het kan voordelen hebben maar het functioneert niet zoals het zou moeten.
Ik hoop dat dit in NL niet gaat gebeuren want dan zullen er veel motorboeren op de schop gaan want die kunnen zo'n investering in een test ruimte helemaal niet veroorloven. In NL is klassiek motor rijden nog leuk juist omdat je dat gezeur niet elk jaar hebt.
Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.