Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Weer gezeur om motor APK!

Schrijver leuvie
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 sept. 2012 23:14 
Brussel zit weer te zeuren om APK voor motoren en bromfietsen.

Motorrijders Actie Groep is natuurlijk ook tegen.

http://www.motorrijdersactiegroep.nl

laat horen wat jij er van vindt±

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 sept. 2012 00:05 
http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=11629
De link naar 12 juli, waar al heel wat over geschreven is.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 sept. 2012 06:49 
ach,

je kan wel heel hard NEE roepen, maar het zal er wel doorkomen. met dat "1 europa" en er zijn in duitsland en engeland al apk's. en hier in nederland zoeken ze toch elke keer opnieuw naar een nieuwe koe.....

groetjes werner (alsof elke minister weet hoe hij een koe moet melken?)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 sept. 2012 09:05 
We moeten natuurlijk met z'n allen ook een beetje aan de werkgelegenheid denken....

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 sept. 2012 10:18 
Mijn voorkeur is nee, maar als het ja wordt zal ik me er bij aan sluiten.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver leuvie
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 sept. 2012 17:56 
Werner, ik ben bang dat je best eens last zou kunnen krijgen met je rat...

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 sept. 2012 18:29 
De duitse apk is niks, elk boutje en moertje dat je er op zet of laat zetten door een garage moet type goedgekeurt zijn voor jouw motor.
De engelse APK is een stuk makkelijker daar komt zelfs Werner zijn rat nog doorheen.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver leuvie
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 sept. 2012 18:36 
hmm interessant. Ben alleen bang dat Engeland ook hier geen voorbeeld gaat zijn...

Schrijver Engeltje

Moderator 
#9 | Geplaatst: 5 sept. 2012 19:17 
http://www.motor.nl/nieuws/18404448-regering-tegen-apk.html

Link naar Motor.nl waarin staat dat de regering tegen APK is...

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 sept. 2012 21:40 | Aangepast door: beinhart 
ach, als ik hier nu neerzet dat ik gewoon 1 apk motor hier thuis neerzet en dan met alle kentekenplaten erop om de beurt naar de apk ga dan krijg ik problemen (dus dat ga ik niet zeggen hihi)

cosmar, als mijn rat in engeland door de keuring komt ga ik elk jaar wel naar engeland op en neer, gelijk een leuke vakantie en het engelse cx treffen mee pakken (3 vliegen in 1 klap)

leuzie, ik ben banger voor mijn nieuwe cxhopper project, niet zozeer de lange voorvork maar het zadel wat met scharnieren op het frame is gelast en de beugeltjes van de kleine tank die ook gelsat zijn aan dat frame

groetjes werner (of mag er bij apk wel aan het frame gelast zijn?)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 sept. 2012 18:59 
Ik heb jaren lang natuurlijk met de engelse apk te make gehad en heb daar gemengde gevoelens over. Enerzijds is het wel een fijn gevoel om een bevestiging te hebben van de veiligheid van je eigen sleutelwerk en ja, ook ratbikes en eigenbouwsels kunnen ook prima veilig zijn.

Anderzijds is de apk wel te beinvloeden gezien de tester er alleen maar naar mag kijken en geen gereedschap mag gebruiken. Je kan dus bijvoorbeeld een rotte achterbrug verbergen door middel van houtvuller. (Mijn hoofd is rood met schaamte want dat heb ik een keer gedaan).

Het probleem is echter dat je heel afhankelijk bent van de garage en de test monteur wat vooral bij oudere en klassieke motoren erg af hangt van hoe de monteur er tegen aan kijkt. Ik ben veel gematst in het verleden maar ik ken ook genoeg verhalen van mensen die op het kleinste dingetje werden afgekeurd.

Kortom, het kan voordelen hebben maar het functioneert niet zoals het zou moeten.

Ik hoop dat dit in NL niet gaat gebeuren want dan zullen er veel motorboeren op de schop gaan want die kunnen zo'n investering in een test ruimte helemaal niet veroorloven. In NL is klassiek motor rijden nog leuk juist omdat je dat gezeur niet elk jaar hebt.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 sept. 2012 19:01 
En dan nog wat. Ik denk dat een verplichte jaarlijkse controlebeurt op adviserende basis beter zou werken. NIet een apk verplichting maar meer eeb bewustmakende controle. Ik denk dat je daar veel meer mee bereikt.
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Weer gezeur om motor APK!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 8
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven