Ik heb mijn tweede CX, (on)bekend als de Zwarte Zwerver, al weer een paar dagen min of meer rijdend. De rode staat te wachten tot het pekel gevaar geheel geweken is. Het afstellen van de stationair bij deze CX blijft een lastig verhaal, maar hij blijft nu ergens op de 2000 tpm hangen, ook als íe wat warmer is. Tot zo ver geen problemen, of in elk geval niets om me zorgen over te maken.
Frans had nog een kuip over, en die hing bij hem in de weg. Meelevend mens als ik ben heb ik die kuip opgehaald, zodat Frans nu zonder steeds zijn hoofd te stoten weer rond zijn motor kan lopen.
Maar nu lag die kuip bij mij in de weg. Dan maar, want wat doe je anders ermee, op de CX gemonteerd. Het koste wat moeite, en wat gesleutel in de eigenlijk veel te kleine bijkeuken, maar de kuip zat redelijk netjes.
Een testrit naar Theo J. liep minder goed want de kuip zat plots erg los. De bout van de linker ophanging had het begeven, Ik was bang dat dat me een andere kop ging kosten, maar Theo wist een langere bout op te duiken, en met wat hulpringen ertussen (was wel erg lang) werd de zaak weer helemaal vastgezet.
Hulde aan Theo en de bout!
Toch een probleem: Frans heeft ook nog net zulk mooi gespoten spul liggen voor zijkapjes en tank en kontje van een CX. Maar daarmee wordt de Zwarte Zwerver een Donkerrode Dondersteen o.i.d.
U ziet mijn probleem ? Zwart of Donkerrood, dat is de vraag......
Harmony,
Hans.
( die toch voor het donkerrood gaat kiezen, want erg mooi is het wel ! )

Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken