Hallo Peter,
dank voor de toelichting, dat kan dus ook kapot
Enige dat je daar verkeerd kan doen (rara hoe weet ik dat) is de zaak niet ver genoeg in elkaar schuiven zodat vastzet-boutje achter de as uit de bak komt in plaats van in de groef. Geeft ook een wat apart geluid en trillingen.....
Voor deze verbinding heeft Honda denk ik geen klemmende verbinding gebruikt om dat die niet goed betrouwbaar te maken zijn voor deze plaats, met hoog over te brengen koppel op kleine diameter en het moet demonteerbaar zijn. Om dat alleen met klemming te doen heb je een heel zware passing nodig, die heel precies gemaakt moet worden (dus duur) en hoe wil je dat dan monteren?
En voordat iemand het vraagt : waarom dan wel altijd de splines in het achterwiel uitslaan en die van de cardan as (meestal) niet weet ik ook niet... slechtere smering of zo ...
@Jakob : goed gevonden, maar op zo'n aftakas zitten ook splines net als de CX cardan, dat is dus niet de Nederlandse benaming?
groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , hoera ik heb kenteken, nou kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰