Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Afgestapt.....

Schrijver TonH
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 aug. 2013 13:22 
CX'ers

Er was ooit nog hoop dat ik er weer op zou kunnen stappen... helaas heeft het er niet van mogen komen. En het zal er ook niet meer van komen. Einde motorfiets voor mij. Dus de knoop maar doorgehakt, en ging mijn CX650C in de verkoop.

Ze heeft afgelopen 5 jaar nagenoeg stil gestaan.
Wel werd ze ieder half jaar gestart en is er een blokje met haar gereden, maar het afgelopen jaar niet.

Vanaf het begin dat ze op MP te koop stond was er een jongeman, Dirk, uit Den Haag welke serieuze interesse toonde.
Tijdens het eerste telefoongesprek al liet hij weten de motor naar Den Haag te willen rijden. Uiteraard vertelde ik dat de motor onderhoud nodig had vanwege het toch wel lange stilstaan. Zo "plakte" de voorrem, een scheurtje in het linker aanzuigrubber, en de achter knipperlichten zaten met tape vast. Niet geschikt dus om zomaar mee weg te rijden. Inmiddels wilde de motor ook niet meer op zijn eigen accu starten, ondanks dat de accu altijd warm binnen op de druppellader had gestaan. Ik heb dus een nieuwe accu gekocht op eigen kosten. Dat vind ik wel zo netjes, want ik wil de koper niet direct opzadelen met kosten danwel defecten.
De afspraak was gemaakt om de jongeman om 3 uur van Eindhoven NS op te halen. Daags daarvoor had ik de nieuwe accu geplaatst, eerst even vullen met het bijgeleverde zuur (wat stinkt dat zeg) en een uurtje laten inwerken, en de motor sloeg vlot aan.
Eenmaal met de jongeman bij de motor hebben we de remklauw helemaal uit elkaar gehaald en de vuile rand, rondom de remzuigers, weggehaald. Verder mooi schoongemaakt en weer in elkaar gezet, natuurlijk wat kopervet achter de blokjes enz, en ontlucht. Die werkte weer zoals vanouds. Het klusje heeft ons toch bijna 3 uur bezig gehouden. Olie gecontroleerd. Scheurtje in aanzuigrubber "dicht" gemaakt. En nog wat kleine dingetjes.
Plan was om de knipperlichten met een spalk te "stutten", en dan wat stevige tape eromheen. Het lampje rechtsachter was defect wist ik, en dus ging ik het vervangen. Helaas bleken de knipperlichten het helemaal niet meer te doen, terwijl die het de dag ervoor nog gewoon deden. Maar de dag ervoor had ik ook de koplamp los gehad, vermoedelijk dus iets log geraakt..... ofzo. Straks maar even kijken. Eerst maar knipperlampje RA vervangen. De tijd begon te dringen want de motor moest nog worden overgeschreven, kan hier tot 20:00 uur, en de jongeman wilde niet in het donker rijden.
Ai ai ai.. dat lampje RA ging echt niet los, het was als het ware 1 geheel geworden met de behuizing. Het knipperlicht sneuvelde ter plekke. Dat gaan we dus niet op tijd redden.
Besloten werd om de jongeman terug te brengen naar het EHV NS station (heeft studenten OV kaart, dus kost hem niks extra) en volgende week (inmiddels deze week) woensdag terug te komen. Hij neemt nieuwe knipperlichten mee, en ik zou zorgen dat het knippercircuit weer zou werken. Ze doen het inmiddels weer.

Al met al.... Een heel verhaal om te laten weten dat de motor is verkocht.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat de tranen nu in mijn ogen staan terwijl ik dit laatste type.
Het besluit is zo definitief..... en het doet me pijn om er afscheid van te nemen.
Gelukkig gaat de motor naar iemand, naar ik denk, die er zuinig op zal zijn. De bedoeling is dat ze naar nieuwstaat teruggebracht gaat worden.
Woensdag gaat ze.....
Het ga haar goed.

Ton

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 aug. 2013 13:45 
Nou Ton,

Jammer joh dat je motorrijden op moet geven! Ik hoop dat de kilometers die je hebt gereden in ieder geval gelukkige kilometers zijn geweest.
Inderdaad is het goed om te weten dat je CX naar een liefhebber gaat. Misschien zien we hem hier wel weer.

Succes!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 19 aug. 2013 13:46 
Beste Ton,

Helaas heb ik nu al een paar keer mee moeten maken dat CX'ers moesten stoppen vanwege gezondheid of leeftijd. Is altijd wrang. Doet je beseffen dat iets wat heel vanzelfsprekend lijkt dat niet altijd is. Ik hoop zelf nog heel lang te kunnen rijden, maar je weet het niet. Wel fijn dat je motor goed terecht komt en dat er ook nog steeds jonge mensen zijn die CX gaan rijden.

Deze site is voor liefhebbers. Ook als je niet meer rijdt. Je bent hier dus altijd welkom.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 aug. 2013 14:12 | Aangepast door: sieds 
Aan alles komt een einde Ton, maar ik begrijp je emoties om afscheid te moeten nemen van je mooie trouwe 650C.
En zoals je schrijft, een jongeman Dirk neem deze nu over en hopelijk krijgt hij veel plezier van je CX.
Misschien zien we Dirk hier weer bij de club terug, zou mooi zijn.

Groetjes van een 650C fan.
Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 aug. 2013 17:04 
cx650fan,,,,,,, sieds hoeveel zijn er nu van in nederland?
Ik heb er ook een.......
mag ik ook bij die fan club?
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 aug. 2013 17:45 | Aangepast door: sieds 
Geen idee, 20 of zouden er nog 40 rondrijden.
Nobody knows.

Om er achter te komen: of alles opkopen of
Willen alle 650C rijders in Nederland zich melden op dit forum a.u.b.

Leuk Marco dat je er ook eentje hebt.
Nu wel meedoen met de CX V club
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 19 aug. 2013 19:35 
Ton,

Een emotioneel afscheid, zo komt het bij mij over. Maar wel een heel netjes en goed afscheid van een periode in je leven. Je 'oude liefde' herstellen en in goede gezondheid doorgeven aan de volgende eigenaar.....

Ik lees wel eens wat anders.

Veel respect voor je beslissing, en nog meer voor de manier waarop de motor van eigenaar verwisseld.

Harmony,
Hans.
( maakt een diepe buiging voor Ton )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Afgestapt.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 2 [ brinkcx, Hansv ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven