CX'ers
Er was ooit nog hoop dat ik er weer op zou kunnen stappen... helaas heeft het er niet van mogen komen. En het zal er ook niet meer van komen. Einde motorfiets voor mij. Dus de knoop maar doorgehakt, en ging mijn CX650C in de verkoop.
Ze heeft afgelopen 5 jaar nagenoeg stil gestaan. Wel werd ze ieder half jaar gestart en is er een blokje met haar gereden, maar het afgelopen jaar niet.
Vanaf het begin dat ze op MP te koop stond was er een jongeman, Dirk, uit Den Haag welke serieuze interesse toonde. Tijdens het eerste telefoongesprek al liet hij weten de motor naar Den Haag te willen rijden. Uiteraard vertelde ik dat de motor onderhoud nodig had vanwege het toch wel lange stilstaan. Zo "plakte" de voorrem, een scheurtje in het linker aanzuigrubber, en de achter knipperlichten zaten met tape vast. Niet geschikt dus om zomaar mee weg te rijden. Inmiddels wilde de motor ook niet meer op zijn eigen accu starten, ondanks dat de accu altijd warm binnen op de druppellader had gestaan. Ik heb dus een nieuwe accu gekocht op eigen kosten. Dat vind ik wel zo netjes, want ik wil de koper niet direct opzadelen met kosten danwel defecten. De afspraak was gemaakt om de jongeman om 3 uur van Eindhoven NS op te halen. Daags daarvoor had ik de nieuwe accu geplaatst, eerst even vullen met het bijgeleverde zuur (wat stinkt dat zeg) en een uurtje laten inwerken, en de motor sloeg vlot aan. Eenmaal met de jongeman bij de motor hebben we de remklauw helemaal uit elkaar gehaald en de vuile rand, rondom de remzuigers, weggehaald. Verder mooi schoongemaakt en weer in elkaar gezet, natuurlijk wat kopervet achter de blokjes enz, en ontlucht. Die werkte weer zoals vanouds. Het klusje heeft ons toch bijna 3 uur bezig gehouden. Olie gecontroleerd. Scheurtje in aanzuigrubber "dicht" gemaakt. En nog wat kleine dingetjes. Plan was om de knipperlichten met een spalk te "stutten", en dan wat stevige tape eromheen. Het lampje rechtsachter was defect wist ik, en dus ging ik het vervangen. Helaas bleken de knipperlichten het helemaal niet meer te doen, terwijl die het de dag ervoor nog gewoon deden. Maar de dag ervoor had ik ook de koplamp los gehad, vermoedelijk dus iets log geraakt..... ofzo. Straks maar even kijken. Eerst maar knipperlampje RA vervangen. De tijd begon te dringen want de motor moest nog worden overgeschreven, kan hier tot 20:00 uur, en de jongeman wilde niet in het donker rijden. Ai ai ai.. dat lampje RA ging echt niet los, het was als het ware 1 geheel geworden met de behuizing. Het knipperlicht sneuvelde ter plekke. Dat gaan we dus niet op tijd redden. Besloten werd om de jongeman terug te brengen naar het EHV NS station (heeft studenten OV kaart, dus kost hem niks extra) en volgende week (inmiddels deze week) woensdag terug te komen. Hij neemt nieuwe knipperlichten mee, en ik zou zorgen dat het knippercircuit weer zou werken. Ze doen het inmiddels weer.
Al met al.... Een heel verhaal om te laten weten dat de motor is verkocht. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat de tranen nu in mijn ogen staan terwijl ik dit laatste type. Het besluit is zo definitief..... en het doet me pijn om er afscheid van te nemen. Gelukkig gaat de motor naar iemand, naar ik denk, die er zuinig op zal zijn. De bedoeling is dat ze naar nieuwstaat teruggebracht gaat worden. Woensdag gaat ze..... Het ga haar goed.
Ton |